E-commerce od A do Z: conceptshop.pl

E-commerce od A do Z: conceptshop.pl

W cyklu "E-commerce od A do Z" prezentujemy Conceptshop.pl, platformę z ubraniami i dodatkami z pracowni młodych projektantów. Serwis pośredniczy w sprzedaży produktów oraz pomaga artystom dotrzeć do potencjalnych klientów.

- Jako „dziecko” Wirtualnej Polski, conceptshop.pl ma ogromne zaplecze techniczne, promocyjne oraz marketingowe. Od początku istnienia, czyli od kwietnia 2012 roku – stawialiśmy przede wszystkim na jakość produktów i obsługi - opowiada zespół platformy.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Allegro 
Nie prowadzimy sprzedaży za pośrednictwem Allegro.

Blogosfera
Intensywnie współpracujemy w blogerami. Przez pierwsze pół roku istnienia serwisu jego „twarzą” była jedna z najpopularniejszych polskich blogerek – Alicja Zielasko (alicepoint.blogspot.com), z którą wspólnie promowaliśmy niezależną modę. Obecnie jesteśmy w fazie negocjacji z kolejnym znanym nazwiskiem polskiej blogosfery. 

Cross-marketing 
W strategii stawiamy na promocję projektantów i ich produktów, które można, oczywiście, znaleźć w conceptshop.pl. Ściśle współpracujemy z redakcją kobieta.wp.pl i cyklicznie, na łamach działu moda, prezentujemy sylwetki naszych projektantów. Objęliśmy też patronatem kilka dużych imprez branżowych. Ostatnio, Warsaw Fashion Weekend – Swedish Miracle.

Darmowa dostawa
W koszt każdego produktu jest wliczona dostawa.

E-mail marketing
Wykorzystujemy mailingi do użytkowników Poczty Wirtualnej Polski. Ściśle określonym grupom docelowym wysyłamy informacje o nowościach. To bardzo dobra forma promocji, ale korzystamy z niej w bardzo oszczędny sposób. Nie chcemy być nachalni i zniechęcić użytkowników do siebie. Dzięki temu nasze mailingi osiągają bardzo dobre wyniki i współczynnik klikalności – najwyższy CTR wyniósł aż 23%. Niedługo też zamierzamy uruchomić regularny newsletter.

Facebook
Praktycznie od początku funkcjonowania serwisu wykorzystujemy dedykowany profil na FB jako podstawowe miejsce komunikacji z użytkownikami. Odnotowujemy stały przyrost fanów, jednak to nie ich liczba jest dla nas najważniejsza. Nie podejmujemy tym samym działań, które w szybkim czasie pozwalają ich pozyskać; często osoby zupełnie przypadkowe, nie będące targetem serwisu. Skupiamy się na wzbudzeniu ciekawości w internautach naprawdę zainteresowanych niezależną modą.

Od dwóch miesięcy działa też nasza aplikacja Open Graph, ułatwiająca użytkownikom dzielenie się ze znajomymi informacjami o najciekawszych produktach, a współpracującym z nami projektantom pomaga w promocji nowych kolekcji czy np. najnowszych fotografii z sesji zdjęciowych. Ruch z FB wzrasta o ok. 15% miesięcznie. Biorąc pod uwagę ostatni miesiąc, liczba konwersji z tego źródła kształtuje się na poziomie ok. 5%.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij