Zadbaj o pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Zadbaj o pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google

Wraz z ewolucją algorytmu Google pojawia się coraz więcej czynników, na które należy zwrócić uwagę, pozycjonując stronę. Nie wszystkie agencje zajmujące się marketingiem w wyszukiwarkach mają to jednak na uwadze. Często nie widzą potrzeby modyfikacji wykorzystywanych rozwiązań.

Warto więc znać podstawy wiedzy o metodach pozycjonowania i o tym, jak kontrolować pracę obsługującej nas firmy.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Rok 2012 obfituje w duże zmiany algorytmu Google. Mieliśmy w nim kilka kolejnych uaktualnień spod znaku „Pandy”, pojawił się „Pingwin”, którego pierwsza odsłona miała wpływ na 5% wyników w Polsce oraz Venice, który mocno zmodyfikował wygląd i skład wyników wyszukiwania (SERP – Search Engine Result Page) poprzez dodanie wyników związanych z geolokalizacją.

Ponadto w Polsce mieliśmy do czynienia z „ręcznymi” interwencjami firmy Google w wyniki wyszukiwania. Reakcje te związane były z łamaniem wyznaczników wyszukiwarki Google i prawdopodobnie kupowaniem przez właścicieli stron internetowych oraz agencje SEM, linków w systemach wymiany linków (SWL). Zespół Google Search Quality ukarał m.in. porównywarki cenowe. Kilka miesięcy później ucierpiały również takie marki jak Bank Millennium, Play, eSky oraz Tablica.pl, która wciąż nie wyświetla się w wynikach na zapytanie „Tablica”. Kiedyś, mówiąc o bezpiecznym pozycjonowaniu, mieliśmy na myśli jak najlepszą optymalizację strony, wartościowe, unikalne treści zachęcające użytkowników do dzielenia się nią, zdobywanie linków z wysokiej jakości serwisów oraz tematyczne zaplecze z wartościową treścią. Teraz to jednak nie wystarczy. Oprócz wyżej wymienionych elementów, dużą uwagę należy zwrócić na profil linków prowadzących do witryny. Nienaturalny profil linków to sygnał dla Google, że strona może być linkowana w sposób niezgodny ze wskazówkami Google dla webmasterów.

Zacznijmy od tego, co to jest profil linków. Otóż profil linków można zdefiniować jako zbiór informacji o wszystkich linkach (odnośnikach) prowadzących do naszego serwisu.

Jak możemy sprawdzić profil linków naszego serwisu?

Swój profil możemy prześledzić w narzędziu dla webmasterów Google, bądź w serwisach takich jak Majestic SEO, Open Site Explorer czy Ahrefs. Warto wiedzieć, że aby wykonać dokładniejszą analizę, konieczne jest wykupienie dostępu.

Jaki powinien być idealny profil linków?

Niestety, na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Naturalny profil linków jest inny dla małych serwisów firmowych, sklepów internetowych, blogów czy dużych portali. Na jego wygląd wpływa również branża, do której należy witryna oraz wiele innych czynników.

Jak możemy zadbać o nasz profil linków?

Istnieją czynniki, które mogą stanowić alarm dla Google, że coś nienaturalnego dzieje się z naszym profilem linków. Kwestie, na które z pewnością warto zwrócić uwagę to:

  • Stosunek linków przekazujących moc Page Rank (dofollow) do linków, które Page Ranku nie przekazują (nofollow). Jeśli nasza witryna nie posiada żadnych linków nofollow, może budzić to pewne podejrzenia.
  • Różnorodność linków. Warto, aby w profilu linków serwisu występowały nie tylko linki tekstowe, ale także grafiki.
  • Dywersyfikacja miejsc, z których prowadzą linki. Odnośniki powinny prowadzić ze stron o różnym charakterze np. z portali tematycznie powiązanych z serwisem, blogów, baz firm, katalogów, forów internetowych czy z serwisów społecznościowych (social media).
  • Dywersyfikacja miejsc, do których prowadzą linki. Podczas pozycjonowania, nawet przeciętnej wielkości sklepu czy serwisu, może pojawić się sytuacja, w której wszystkie linki prowadzą do strony głównej. Takie zdarzenie powinno szczególnie wzbudzić naszą czujność.
  • Charakterystyka stron linkujących do serwisu. Jeśli strony, z których pochodzą linki do naszej witryny, wydają się być nienajlepszej jakości albo na tych stronach pojawiają się np. odnośniki do stron o tematyce erotycznej, warto zwrócić na to uwagę agencji, która nas obsługuje.
  • Anchor tekst (słowa, które linkują do serwisu). Jeśli anchor teksty prowadzące do strony ograniczają się do kilku pozycjonowanych fraz kluczowych, może to zwrócić uwagę Google. Niemożliwa jest przecież sytuacja, w której wszyscy użytkownicy linkują do naszej strony w ten sam sposób. Wśród naturalnych anchor tekstów powinny się pojawić chociażby te, związane z marką czy adresem naszej strony.
  • Nagły przyrost lub utrata linków. Jeśli z dnia na dzień notujemy znaczny przyrost linków, a właściwie domen, z których odbywa się linkowanie, może to świadczyć o tym, że agencja, która pozycjonuje naszą stronę włączyła nas właśnie do systemów wymiany linków (SWL). Ich wykorzystywanie, jak już wcześniej wspomnieliśmy, może przynieść niepożądane skutki. Może zdarzyć się także sytuacja odwrotna - gdy linki prowadzące do serwisu zaczynają masowo znikać to „wiedz, że coś się dzieje”!

Komentarze

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij