Jak zrekrutować programistę w metrze? Employer branding 2.0 – case study

Największą wartością firm technologicznych, obok samych rozwiązań czy produktów które dostarczają, są ich pracownicy. Pozyskiwanie talentów jest ważną częścią budowania przewagi konkurencyjnej, dlatego rekrutacja i utrzymanie programistów jest dla nich często jednym z najważniejszych wyzwań.
O autorze
2 min czytania 2015-11-20

Przykuć uwagę programisty kampanią marketingową nie jest łatwo, a sprawić aby zaaplikował, zdaje się być zadaniem jeszcze trudniejszym. W zalewie komunikacji od pracodawców oryginalność jest w cenie. Jak rekrutować by wyróżnić się spośród konkurencji i nie wydać ogromnych budżetów? Można na przykład spróbować ambientu…

Niestandardowo w metrze

Młodzi, obiecujący programiści to często jeszcze studenci. Budowanie świadomości marki zaczyna się więc jeszcze przed ich obecnością na rynku pracy. Jak sprawić by w natłoku komunikatów zwrócić na siebie ich uwagę?

Polska firma technologiczna DaftCode zdecydowała się wykorzystać nośniki reklamy typu outdoor w miejscu, gdzie studenci przebywają kilka razy dziennie, ale nie jest to uczelnia. Postawiono na billboardy na stacji Metro Politechnika, którą codziennie odwiedza około 139 tys. pasażerów. Znaczna ich część to studenci kierunków informatycznych, którzy uczą się na pobliskiej Politechnice. To właśnie do nich skierowana była akcja rekrutacyjna.

Pierwszą częścią kampanii był prosty plakat przedstawiający psa z logo firmy. Czarno-biała grafika zwracała na siebie uwagę dzięki minimalizmowi i pewnej tajemniczości. Billboard w żaden sposób nie wyjaśniał czego dotyczy akcja – chodziło jedynie o to by zaskoczyć podróżujących nietypową reklamą oraz by zapamiętali logo.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z metra do Internetu – zagadka z Pythonem w tle

W połowie miesiąca w metrze pojawiły się nowe billboardy. Tym razem na czarnym tle widniały enigmatyczne napisy przypominające fragment kodu. Dla osób niemających na co dzień kontaktu z programowaniem billboard pozostał zapewne niezrozumiały, jednak dla innych była to wskazówka, że jest to zagadka, którą należy rozwikłać. Podejmujący wezwanie musieli w pierwszej kolejności rozpoznać w jakim języku napisane jest zadanie (Python), a następnie wykazać się znajomością programowania i rozwiązać zagadkę matematyczną.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zadanie z billboardu należało rozwiązać w konsoli, z której na co dzień korzystają programiści. Jego wynikiem były gratulacje, zaproszenie do kontaktu oraz ASCII-Art, czyli obrazek złożony z liter, cyfr i innych znaków. W tym przypadku przedstawiał on motyw psa DaftCode, który pojawił się w pierwszej odsłonie akcji. Wynik zagadki można obejrzeć pod adresem będącym jednocześnie rozwiązaniem funkcji.

Wpadnij na kawę i… znajdź sobie pracę

Wszyscy uczestnicy, którzy nadesłali maila zostali zaproszeni do biura firmy. W ramach podziękowania za podjęcie wyzwania otrzymali drobne upominki i mogli dowiedzieć się więcej o tym czym zajmuje się firma. Chętni mogli zgłosić się do udziału w rozmowie rekrutacyjnej.

Kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem nie tylko studentów, ale też absolwentów dzięki temu, że odbiła się echem w mediach społecznościowych. Zgłoszenia nadesłało 36 osób, z których chęć udziału w spotkaniu wyraziło 19. Z grupy tej trzy osoby zostały zaproszone do współpracy.

Employer branding 2.0 – współpraca z uczelniami

Firma od dawna stawia na niestandardowe formy promocji i employer brandingu. W nawiązaniu do kampanii marketingowej pod koniec października DaftCode rozpoczął cykl warsztatów na Wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. W trakcie zajęć “Wstęp do programowania w języku Python” studenci zapoznają się z najważniejszymi zagadnieniami dotyczącymi programowania w tym języku.

Współpraca z uczelniami jest kluczowym elementem działań employer brandingowych firmy. W kwietniu br. DaftCode przeprowadził na Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego cykl wykładów podczas których, studenci dowiedzieli się, jak krok po kroku stworzyć własny startup. Zwieńczeniem tych spotkań był konkurs na startup. Laureaci otrzymali 50 tys. zł na rozwój swojego pomysłu.

Ponadto, wraz z początkiem nowego roku akademickiego, studenci Uniwersytetu Warszawskiego mogą korzystać z ufundowanego przez firmę laboratorium komputerowego. Od września odbywają się w nim warsztaty z “Podstaw Programowania w iOS”, które prowadzą specjaliści firmy.

DaftCode uważa że, employer branding powinnien przynosić realną wartość dla studentów i absolwentów. Wykorzystuje do tego niestandardowe metody, jak kampania rekrutacyjna łącząca offline i online, konkurs na startup czy cykle warsztatów i wykładów. Sposób w jaki firmy prowadzą działania employer brandingowe najlepiej świadczy o tym, co są one w stanie zaproponować swoim pracownikom. Działania z pomysłem, niestandardowe, które dodatkowo oferują kandydatom faktyczną wartość to najlepszy sposób dotarcia do młodych, coraz bardziej wymagających pracowników.