Eksperci czy usługodawcy? PR w oczach specjalistów marketingu i komunikacji w firmach - raport

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Eksperci czy usługodawcy? PR w oczach specjalistów marketingu i komunikacji w firmach - raport

Na zlecenie Związku Firm Public Relations i ośrodka analitycznego THINKTANK firma badawcza Millward Brown SMG/KRC przeprowadziła badanie, którego głównym celem było poznanie opinii na temat usług PR realizowanych przez agencje public relations oraz perspektyw rozwoju tego rynku.

Badanie zostało ono skierowane do specjalistów marketingu, komunikacji i PR w firmach. Wyniki badań przedstawiono podczas 10. edycji konferencji PR FORUM, która odbyła się 16 listopada w Warszawie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Z wyników badania przeprowadzonego wśród specjalistów marketingu, komunikacji i PR w firmach wyłania się dwoisty obraz środowiska public relations. Obraz ten jest efektem zarówno konstatacji obserwowanych faktów, jak też ambicji i aspiracji branży PR. Respondenci proszeni byli o wypowiedzenie się na temat usług PR świadczonych w Polsce przez profesjonalne agencje, a także ocenienie roli PR w funkcjonowaniu firm. Badano również, jakie są pożądane kompetencje indywidualne specjalistów PR.

- Jeśli wziąć pod uwagę stan obecny, to wizerunek PR można określić, jako tradycyjny. Usługi PR są zatem rozpatrywane głównie w kontekście szeroko rozumianego media relations. Widać to zarówno w ocenie obecnych obszarów działalności PR (głównie media relations, social media, crisis management), ale może jeszcze silniej w pożądanych kompetencjach. To, co powinno przede wszystkim cechować PR-owca AD 2012, to wiedza z zakresu rynku mediów i komunikacji, samodzielność myślenia i umiejętność redagowania tekstów, wreszcie zdolność skutecznego zarządzania sytuacjami kryzysowymi – podsumowuje Kuba Antoszewski, PR Manager Millward Brown SMG/KRC. W środowisku PR w Polsce od lat, obok tematu etyki zawodowej, toczy się dyskusja wokół rzeczywistej roli PR w funkcjonowaniu przedsiębiorstw i budowie siły marek. Z badania nie wyłania się obraz eksperta, doradcy, specjalisty ukierunkowanego na myślenie strategiczne, ale raczej wykonawcy konkretnych, związanych z mediami usług.

Część badania poświęcona przyszłości branży PR pokazała, że w ciągu 5 lat obraz PR może niemal diametralnie się zmienić. - Nasi respondenci wieszczą spadek zainteresowania media relations, eventami, a wzrost social media, CSR, expert positioning i community relations. Według nich również rola PR w przedsiębiorstwach będzie znacząco rosła (52% teraz, do 79% w ciągu 5 lat). W tych odpowiedziach widać PR ekspercki, budujący relacje, współtworzący strategię marek i przedsiębiorstw. Na końcu pozostaje jednak pytanie, na które środowisko public relations musi spróbować odpowiedzieć, czy obraz ten jest wynikiem opartej na faktach i doświadczeniu prognozy, czy jedynie życzeniowego myślenia? - powiedział Kuba Antoszewski, PR Manager Millward Brown SMG/KRC.

Zapraszamy do zapoznania się z raportem dostępnym na: http://www.zfpr.pl/data/PRForum2012MBraport.pdf

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij