Konferencja Havas Media Group „Organic Marketing”: jak wytworzyć więź emocjonalną ze swoimi klientami

Konferencja Havas Media Group „Organic Marketing”: jak wytworzyć więź emocjonalną ze swoimi klientami

19 listopada 2015 odbyła się IX konferencja „Organic Marketing” organizowana przez Havas Media Group. Eksperci w tym roku przyjrzeli się takim tematom jak content marketing, kreatywność, wykorzystanie nowych technologii w reklamie, czy połączenie światów online i offline w komunikacji marketingowej.

Tegoroczna konferencja „Organic Marketing” odbyła się w Centrum Konferencyjnym przy ulicy Domaniewskiej 37A w Warszawie. Wydarzenie rozpoczęło się minikoncertem pianisty Michała Sobierajskiego, będącym jednocześnie hołdem złożonym ofiarom terrorystycznych zamachów w Paryżu, które wydarzyły się na kilka dni przed konferencją. Wśród ofiar tych tragicznych wydarzeń znaleźli się również pracownicy francuskiego oddziału Havas Media Group.

Po tak poruszającym wstępie mieliśmy okazję zobaczyć wystąpienia wielu znakomitych prelegentów, zarówno z Polski jak i z zagranicy. Wśród nich znaleźli się: znany polski reporter Mariusz Szczygieł, Barbara Stawarz (Content Marketing Director, Havas Worldwide Warsaw) i Aleksandra Bujnowska (Digital Director, Havas Media GRoup), Mark Adams (Senior Vice President, VICE Media), Olivier Robert-Murphy (Universal Music), Jez Jowett (Global Head Of Creative Technology, Havas Media Group), Brad Jansen (VP Global Accounts, Havas Sports & Entertainment) czy Wiesław Bartkowski (Uniwersytet SWPS).

Havas Media Group Conference to szereg cyklicznych imprez odbywających się co roku, organizowanych przez polski oddział Havas, na których poruszane są różne zagadnienia związane z marketingiem. Wszystkie dotychczasowe edycje wydarzenia zgromadziły ponad 1800 uczestników, a występowało dla nich aż 71 prelegentów z całego świata.

Na temat wydarzenia rozmawiamy z Małgorzatą Węgierek, CEO Havas.

Na zdjęciu po prawej stronie Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group.

Czym jest tytułowy "Organic Marketing"?

Organic Marketing to nasza autorska wizja nowoczesnego marketingu, w ramach oryginalnej formuły chcemy opowiadać o konkretnych działaniach marketingowych budujących zaangażowanie odbiorcy wobec marki. Z naszych badań wynika, że tylko 8 proc. marek udało się stworzyć jakąś więź emocjonalną ze swoimi klientami, dlatego chcemy mówić o marketingu organicznym, który jest obecnie najsilniejszym trendem w komunikacji marek i produktów. Opowiadając o narzędziach oraz pokazując konkretne przykłady działań, chcemy pokazać, jak przekładają się one na wymierne efekty dla klientów, stąd nasza decyzja, aby w tym roku również uczynić z niego temat przewodni konferencji.

W jaki sposób wyglądało przygotowanie programu tegorocznej konferencji i dobór prelegentów?

I tu znowu kluczem było hasło przewodnie, czyli marketing organiczny. Chcieliśmy pokazać różne punkty widzenia osób, które mają bardzo zróżnicowane doświadczenia zawodowe, ale wszystkie zajmują się emocjami i zarządzaniem emocjami w kontekście działań marketingowych.

Nasi prelegenci to jedni z najlepszych specjalistów w tej dziedzinie, którzy potrafią efektywnie działać i korzystać z najnowszych narzędzi w komunikacji. Bardzo zależało nam na tym, aby mogli podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, a tym samym pokazać dobre praktyki i zainspirować polskich specjalistów.

W tym roku gościliśmy m.in. Oliviera Roberta Murphy’ego z Universal Music, który opowiedział o innowacyjnych usługach w obszarach rozrywki czy wykorzystaniu oraz budowaniu contentu wokół muzyki. Ciekawe rozwiązania zaprezentował również Brad Jansen, który opowiadał o angażowaniu w komunikację marek fanów e-sportów.

Wydarzenie już za nami. Jak oceniają Państwo tegoroczną edycję z punktu widzenia organizatorów?

Bardzo pozytywnie, a mówimy to w oparciu przede wszystkim o opinie naszych gości, a było ich ponad 350. Dziewięciu światowej klasy specjalistów, oryginalna formuła, niezwykła oprawa, piękny występ Michała Sobierajskiego otwierający konferencję czy możliwość skorzystania z ciekawych instalacji np. zanurzenia się w wirtualnej rzeczywistości to najmocniejsze akcenty spotkania.

Konferencję Havas Media Group organizujemy już dziewięć lat i jest to z pewnością stały element na eventowej mapie branży. Co roku przynosi sporą dawkę świeżych przemyśleń, inspiracji, ale też i twardych badań.

Czy podobne wydarzenia organizowane są również w innych miejscach na świecie, w który działa Havas Media Group?

Konferencja „Organic Marketing”, organizowana w Polsce od blisko 10 lat, jest autorskim przedsięwzięciem w skali sieci Havas.

Jak wygląda wymiana wiedzy pomiędzy oddziałami Havas na całym świecie?

Bardzo duży nacisk kładziemy na bieżącą wymianę wiedzy i doświadczeń pomiędzy poszczególnymi specjalistami i talentami w ramach grupy. Organizujemy cykliczne spotkania/wyjazdy/sesje online, podczas których nasi pracownicy wymieniają się ciekawymi case’ami, zastosowanymi rozwiązaniami czy dobrymi praktykami.

Przed jakimi wyzwaniami stoi dziś Havas Media Group?

Chcemy pozytywnie wyróżniać się na tle bardzo konkurencyjnego rynku, dlatego zależy nam na poszerzaniu specjalizacji, a co za tym idzie zwiększeniu synergii i interakcji w komunikacji mediowej. Myślimy również o inwestycji w programmatic buying, w celu zwiększenia efektywności reklamy online i przygotowania do zakupu w ten sposób innych mediów. Planujemy także otworzenie w Polsce oddziału XVIII Hubs, jednostki, która skupia się na wyłapywaniu i wyprzedzaniu trendów w komunikacji. Będzie to czwarta, po Los Angeles, Tel Avivie i Seoulu, taka jednostka w ramach grupy.

Dziękujemy za rozmowę i możliwość udziału w tym inspirującym wydarzeniu.


Poniżej galeria zdjęć z IX konferencji „Organic Marketing” organizowanej przez Havas Media Group.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij