Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Jak Polacy korzystają z aplikacji pogodowych?

Google Play oferuje mnóstwo aplikacji służących sprawdzeniu pogody. Niektóre firmy wprowadziły nawet własne aplikacje po to, by móc wyświetlać użytkownikom prognozę w aplikacjach sygnowanych swoim logiem. Czy to dobre posunięcie marketingowe i czy Polacy chętnie korzystają z aplikacji pogodowych?
O autorze
2 min czytania 2015-12-02

Przedmiot badań

Wielu producentów urządzeń mobilnych dodaje do nich widgety pogodowe, zamiast aplikacji. Niektórzy fabrycznie umieszczają w telefonach czy tabletach aplikacje preinstalowane. W badaniu Mobience znalazły się dane pochodzące z aplikacji instalowanych, czyli takich, które użytkownik sam decyduje się umieścić na swoim urządzeniu mobilnym. Analiza obejmuje tylko faktyczne uruchomienia aplikacji pogodowych z wywołaniem ich na pierwszy ekran. Nie obejmuje natomiast wigdetów pogodowych i wyświetlania informacji o pogodzie przez launchery, nakładki pozwalające na zmianę interfejsu użytkownika (wyglądu, funkcjonalności).

Lato vs jesień

Zasięg aplikacji pogodowych jest różny, jeśli pod uwagę weźmie się miesiące wakacyjne i jesienne. W lipcu wyniósł 13%, natomiast we wrześniu 9%. Rozbieżność ta może wynikać z kilku czynników. Pierwszym z nich jest okres wakacji i urlopów, w trakcie których duże znaczenie ma pogoda.  Drugim czynnikiem może być charakterystyka danej pory roku. O ile w lecie pogoda bywa nieprzewidywalna – od upału, po burze, o tyle jesienią jest stała – pochmurna i deszczowa.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Prognoza poranna czy wieczorna?

Jak wynika z badania Mobience, Polacy równie często sprawdzają pogodę rano, co wieczorem i nie ma na tym polu żadnych skoków w statystykach. Jedyne różnice można zauważyć w okresie letnim, kiedy zasięg aplikacji pogodowych między godziną 7 a 10 rano wynosił 5,73%, a między godziną 20 a 24 – 6,88%. Zapewne wiąże się to z wieczornym planowaniem wakacyjnego wypoczynku kolejnego dnia lub dostosowywania garderoby np. do pracy. Nie zaobserwowano także, aby o jakiejś konkretnej porze regularnie wzrastało korzystanie z aplikacji pogodowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co ciekawe, zarówno w lipcu jak i wrześniu, z aplikacji pogodowych korzystano najczęściej nie w weekendy, ale w robocze dni tygodnia. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najpopularniejsze aplikacje pogodowe

Najczęściej wywoływaną aplikacją pogodową we wrześniu była AccuWeather. Jeśli jednak wziąć pod uwagę czas korzystania z poszczególnych apek, pierwsze miejsce zajmuje Weather Live (4 minuty i 45 sekund, AccuWeather 10 sekund). Różnica wynika ze specyfiki samych aplikacji: pierwsza służy do szybkiego sprawdzenia najważniejszych parametrów pogodowych, natomiast druga umożliwia podgląd frontów pogodowych na żywo.

Przy porównaniu tego rankingu z okresem letnim, dane są podobne. Najpopularniejszą aplikacją w lipcu była AccuWeater, ale spędzano w niej więcej czasu, niż w październiku, bo minutę i 9 sekund. Najdłużej znów korzystano z Weather Live – 3 minuty i 15 sekund.

Podsumowanie

Lato nieznacznie sprzyja korzystaniu z instalowanych pogodowych aplikacji mobilnych, niż inne pory roku, a wiąże się to zapewne z planowaniem wakacyjnego odpoczynku. Jednak producenci urządzeń mobilnych oferują swoim użytkownikom możliwość sprawdzenia prognozy bez konieczności wywoływania dedykowanych aplikacji, wyposażając telefony i tablety w widgety. Tym samym skutecznie pomniejszają grono odbiorców kampanii marketingowych, kierowanych na urządzenia mobilne, co pokazują np. zasięgi aplikacji pogodowych z lipca i września. Dobrze jest zatem dobrać takie narzędzia i formy reklamy, by móc cieszyć się z jej efektywności, W tym celu warto śledzić podobne rankingi i badania tworzone przez Spicy Mobile.

 

Źródło: materiały prasowe Spicy Mobile