Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 12): House

Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 12): House

Na temat obecności marek w social media, działań w nich prowadzonych, a także możliwościach, jakie dają oraz trendów w nich panujących wypowiedzi udzieliło nam kilkadziesiąt marek.Tym razem na nasze pytania odpowiedział Grzegorz Chyła, Brand Manager House.

Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu "Social Media 2010-2015-2010"
Pobierz za darmo >

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W jakich serwisach społecznościowych jest obecna Państwa marka? Jakie działania są tam prowadzone?

Główna aktywność marki House odbywa się na Facebooku. Ten portal wykorzystujemy do prezentowania wszystkiego, co w House tworzymy lub w czym bierzemy udział. To także główny elektroniczny kanał prezentacji naszej oferty handlowej i komunikacji z klientami. Publikujemy także treści na Instagramie i Pintereście. Te kanały służą nam głównie do budowania świata marki, staramy się nie prezentować tam informacji stricte handlowych. 

Jakie efekty są dla Państwa najważniejsze w działaniach w social media?

Kładziemy nacisk na działania służące do zwiększenia rozpoznawalności marki i zbudowania jej pożądanego przez nas wizerunku u klientów. Nie możemy jednak zapominać o dużym potencjale sprzedażowym, który też staramy się wykorzystywać. To najszybsza droga od prezentacji kolekcji do zakupu w naszym sklepie internetowym. 

Od kiedy prowadzą Państwo działania w mediach społecznościowych? Jakie były dotychczas najważniejsze wydarzenia związane z obecnością Państwa marki w social media? 

Aktywność na Facebooku prowadzimy od 2009 roku. Przez ten czas prezentowaliśmy wszystkie kampanie, materiały z sesji zdjęciowych, kolekcje promocje itp. Jak to w życiu - jedne rzeczy bardziej się podobają, inne mniej. Przechodziliśmy też przez różnego rodzaju kryzysy, które staraliśmy się zażegnywać. Myślę, że sukcesem jest zgromadzenie tak licznej rzeczy fanów, których ciągle przybywa. Tym bardziej, że profil prowadzimy w opcji in-house, nie posiłkując się agencjami zewnętrznymi.

Jakie trendy/nowe możliwości związane z mediami społecznościowymi wydają się Państwu obecnie najciekawsze?

Z dużą uwagą przyglądam się zmianom, jakie nadchodzą do FB i Instagrama. Otwarcie tej drugiej platformy na działania reklamowe/płatne może wiele zmienić. Snapchat na pewno ma także wiele do powiedzenia.

Jakie wyzwania związane z social media uważają Państwo za najważniejsze? 

Zdecydowanie content marketing, większa interakcja z odbiorcą, personalizacja komunikacja. Nie bez znaczenia pozostaje rosnący udział urządzeń mobilnych w konsumowaniu treści.

Jakie trudności widzą Państwo obecnie w prowadzeniu działań w social media?

Czy z powodu jakichś trudności zrezygnowali Państwo kiedyś z jakiegoś kanału lub profilu? Można powiedzieć, że takie trudności to codzienność. Choćby fala internetowego hejtu, która, odnoszę wrażenie, nasila się coraz bardziej w niekontrolowany sposób. Będąc marką masową, sprzedawcą, na co dzień musimy mierzyć się z różnymi opiniami dotyczącymi naszego produktu, komunikacji, czy obsługi klienta. Staramy się wyciągać wnioski jednocześnie zastanawiając się i analizując sytuację przed wykonaniem tego pierwszego kroku. Między innymi dlatego ociągamy się z obecnością na Snapchacie. Jeśli mamy to robić, chcemy robić wg przemyślanej strategii, żeby właśnie nie wycofywać się z podkulonym ogonem. 

Skąd czerpią Państwo wiedzę i inspirację nt. mediów społecznościowych i możliwych do przeprowadzenia w tej sferze działań marketingowych?

 Zewsząd :) Z otoczenia, od klientów, od rozmaitych kontrahentów, z którymi współpracujemy i z mediów społecznościowych.

Kto odpowiada za działania związane z obecnością Państwa marki w social media?

Wspominałem o tym wcześniej - SM w House to głównie działania zespołu marketingu House. Współpracujemy także z zewnętrznymi dostawcami treści. 

Jaki budżet przeznaczany jest na działania w social media?

Rozplanowanie budżetu jest dość zmienne w czasie. W zależności od konkretnego momentu w roku zmieniamy nacisk z działań reklamowych na contentowe i odwrotnie. To podejście jest mocno uzależnione od aktualnej polityki sprzedażowej i cenowej. Mogę powiedzieć tyle, że budżet digitalowy zdecydowanie będzie zajmował co raz większą pozycję w ogólnych wydatkach marketingowych.

-

Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu "Social Media 2010-2015-2010" Pobierz za darmo plik PDF > lub obejrzyj raport na SlideShare!

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij