Święta po polsku. Wyniki badania PAYBACK Opinion Poll

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Święta po polsku. Wyniki badania PAYBACK Opinion Poll

Gorączkę przedświątecznych zakupów rozpoczną Mikołajki. Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll (POP) 83% ankietowanych kupi z tej okazji prezent. Jednak 70% badanych planuje oszczędzać na bożonarodzeniowych zakupach.

 Chociaż planujemy rodzinne i tradycyjne święta, to 1/3 Polaków zrezygnuje z zakupu choinki. Podobnie jak Boże Narodzenie, Sylwestra spędzimy w gronie rodziny i przyjaciół.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Przedświąteczna gorączka zakupowa rozpoczyna się już na początku grudnia. Pierwszą okazją będą Mikołajki. Wg ankiety PAYBACK Opinion Poll, prawie 3/4 Polaków planuje tego dnia obdarować bliskich prezentami. Większość ankietowanych upominki kupi w sklepach stacjonarnych. Najczęściej będą to centra handlowe (26%) lub super- i hipermarkety (15%). Sporym zainteresowaniem cieszą się sklepy online – prezent w Internecie kupi 21% ankietowanych. Upominki mikołajkowe to głównie książki, filmy lub gry komputerowe (28%), słodycze (25%), a także perfumy i kosmetyki (22%) oraz zabawki (19%). 37% ankietowanych wyda na ten cel do 100 zł, a 32% - powyżej tej kwoty. Ponad 1/3 Polaków wykorzysta przy tym odłożone wcześniej oszczędności.

Gwiazdka 2015 – tradycyjnie i rodzinnie

Święta Bożego Narodzenia dla Polaków to przede wszystkim możliwość spędzenia czasu z rodziną (41%) i kultywowania tradycji (38%). Dla wielu święta te mają ważny wymiar religijny (20%), dlatego Gwiazdkę ankietowani spędzą w gronie rodzinnym (96%). 60% zorganizuje święta u siebie, a 38% skorzysta z gościny bliskich. Podobnie jak w ubiegłym roku, Polacy przy wigilijnym stole zasiądą w towarzystwie więcej niż pięciu osób (61%). Ankietowani deklarują, że w świątecznym okresie zaangażują się również w działalność charytatywną – co trzeci kupi specjalnie oznaczone produkty, a 19% przygotuje z tej okazji paczki dla najuboższych.

Świąteczne strategie zakupowe

70% ankietowanych stara się oszczędzać na bożonarodzeniowych zakupach. Najlepszym sposobem jest kupowanie na wyprzedażach lub podczas promocji (24%). Co piąty rozłoży wydatki w czasie, a 14% będzie unikać miejsc, w których łatwiej zrobić nieprzemyślane zakupy. 13% wykorzysta punkty zebrane w programach lojalnościowych. Środki finansowe na święta pochodzić będą głównie z bieżącego budżetu (53%), ale 1/3 Polaków ma na ten cel odłożone oszczędności. Zaledwie 4% skorzysta w tym czasie z karty kredytowej lub kredytu w banku.

Najważniejszą częścią wigilijnej kolacji są tradycyjne potrawy i to na nie ankietowani przeznaczą największą cześć budżetu świątecznego. Połowa ma w planach zaopatrzyć się w produkty spożywcze na kwotę od 200 do 500 zł, 27% planuje zmieścić się poniżej tej sumy. Jeden na trzech badanych rezygnuje w tym roku z zakupu drzewka, to mniej niż w zeszłym roku (45% – 2014 r.). Ci, którzy zdecydują się na kupno choinki, najczęściej przeznaczą na jej udekorowanie do 100 zł (50%).

Podobnie, jak w przypadku Mikołajek, po gwiazdkowe upominki ankietowani najczęściej udadzą się do centrów handlowych (35%). Zakupy w super- lub hipermarketach  zrobi co piąty badany. Z oferty mniejszych, wyspecjalizowanych sklepów, skorzysta 15%. Blisko 1/3 kupi prezenty w Internecie.

Prezent? Najlepiej praktyczny!

71% Polaków wyda na podarki dla bliskich taką samą kwotę, jak w ubiegłym roku. 26% przeznaczy na upominki do 200 zł, 30% - między 200 a 500 zł, a niemal 1/4 – do 1000 zł. Jak deklaruje 31% badanych – najważniejszym kryterium przy wyborze podarków jest ich praktyczność.

Pod choinką najczęściej znajdą się książki lub multimedia (28%), perfumy i kosmetyki (26%), słodycze (25%), biżuteria lub odzież (24%) i zabawki (22%). Prezenty pokrywać się będą z oczekiwaniami obdarowywanych. 22% pytanych najchętniej  otrzymałoby perfumy lub kosmetyki, co piąty ankietowany oczekuje książki lub multimediów. Natomiast 14% ankietowanych chciałoby dostać urządzenie elektroniczne. Dla 12% wymarzonym prezentem będzie gotówka. Po upominki Polacy najczęściej udadzą się w grudniowym okresie przedświątecznym (49%). Zaledwie 2% zostawia zakupy na ostatnią chwilę.

Szampańska zabawa z bliskimi

Sylwestra, podobnie jak święta, Polacy spędzą w gronie rodzinnym (48%), a 28% - z przyjaciółmi. 2/3 z nich wyda z tej okazji taką samą kwotę, jak w ubiegłym roku, a prawie 24% planuje przeznaczyć na Sylwestra mniej środków. Większość respondentów (84%) Nowy Rok powita w swojej miejscowości. 40% uda się tej nocy na domówkę, a 39% spędzi go przed telewizorem.  13% respondentów wybierze imprezę w klubie bądź w restauracji lub uda się na bal sylwestrowy.

37% ankietowanych planuje kupić fajerwerki, wydając na nie kwotę do 100 zł. Na produkty spożywcze, z myślą o imprezie sylwestrowej, Polacy wydadzą najczęściej kwotę do 100 zł (54%), co czwarty – do 300 zł. 30% nie zamierza kupować alkoholu, a tych, którzy się na to zdecydują, najczęściej będzie on kosztował do 100 zł.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij