Nie baw się w kata, kup karpia w płatach – kampania „Jeszcze żywy KARP 2012”

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Nie baw się w kata, kup karpia w płatach – kampania „Jeszcze żywy KARP 2012”

Magdalena Różczka, Magdalena Popławska, Julia Pietrucha i Bartłomiej Topa udzielają głosu „jeszcze żywym karpiom”. W spotach pyszczki ryb, wymalowanych na twarzach artystów, poruszają się wówczas kiedy oni sami przemawiają. Klub Gaja zainaugurował kampanię społeczną „Jeszcze żywy KARP 2012”.

Trzy pierwsze tygodnie grudnia to kolejna szansa by zwrócić uwagę Polaków na niehumanitarne traktowanie karpi w okresie przedświątecznym. To jedyne ryby sprzedawane masowo żywcem w polskich sklepach. Dowożone do handlu, wystawiane w plastikowych basenach i pojemnikach, wielokrotnie wyławiane podczas sprzedaży detalicznej są narażone na zranienia, otarcia i stres. Pakowane żywcem  do reklamówek – na powolną śmierć przez uduszenie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

„Nie baw się w kata, kup karpia w płatach”, główne hasło kampanii „Jeszcze żywy KARP 2012”, przypomina, że konsument ma wybór i może wpłynąć na sposób handlu karpiami. Sprzedaż karpia z lodu czy chłodni, tak jak innych ryb, zmniejsza cierpienie tych zwierząt i taki wybór proponuje konsumentom Klub Gaja.

- Zmiana postaw społecznych i przyzwyczajeń konsumentów to procesy długofalowe. Co roku, już na przełomie listopada i grudnia mamy wiele pytań od obywateli i instytucji czy będziemy kontynuować kampanię i w jaki sposób można się do niej włączyć – wyjaśnia Beata Tarnawa, koordynatorka „Jeszcze żywego KARPIA 2012”.

W tym roku w kampanii występują aktorki: Magdalena Różczka, Magdalena Popławska, Julia Pietrucha i aktor Bartłomiej Topa, którzy udzielą głosu „jeszcze żywym karpiom”. W spotach kampanii pyszczki ryb, wymalowanych na twarzach artystów, poruszają się wówczas kiedy oni sami przemawiają. 

Kreację pro bono przygotowała agencja reklamy Clos Brothers. Czwarty rok kampanię wspiera znany publicysta i kucharz, Robert Makłowicz. W ubiegłym roku w gronie twórców popierających kampanię znaleźli się pisarka Olga Tokarczuk, dramatopisarz Artur Pałyga i reżyser Piotr Ratajczak. Kampanię popierają także dziennikarze, m.in. publicysta i teolog Jan Turnau.

Tym razem kampania po raz pierwszy ma swoją stronę internetową – www.jeszczezywykarp.pl  i po raz kolejny stronę na facebooku. Na stronie www znajdują się m.in. plakaty, bannery oraz wzory pism, które uczestnicy kampanii (akcja ma charakter powszechny, dostępny dla wszystkich) mogą w swoim imieniu przesłać do służb odpowiedzialnych za zapewnienie dobrostanu zwierząt oraz przestrzegania prawa. W 2009 r. Sejm dzięki działaniom Klubu Gaja do kręgowców objętych Ustawą o ochronie zwierząt dopisał ryby hodowlane.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij