Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Bohdan Smoleń pyta: a z czego Ty byś zrezygnował, żeby nam pomóc?

Bohdan Smoleń, zawodnicy Warty Poznań oraz Maria Pawlikowska-Jasnorzewska w ramach akcji świątecznej Citeam.pl namawiają do rezygnowania z drobnych przyjemności po to, by zaoszczędzone złotówki przekuć w tysiące złotych wsparcia dla Fundacji „Stworzenia Pana Smolenia”.
O autorze
3 min czytania 2012-12-07

Pomóc może każdy, a opcji jest wiele: od cegiełki za symboliczne pięć złotych po licytację dzieł sztuki.

Przed Świętami Bożego Narodzenia, w natłoku spraw organizacyjnych i zakupów, czasem zapominamy, że tuż obok nas znajdują się ludzie, którzy potrzebują pomocy. Nie musimy robić wiele – wystarczy połączyć siły z setkami innych osób, które rezygnując z drobnych przyjemności przekażą niewielkie sumy na wspólny cel. Jak jednak namówić tak dużą grupę do zbiorowych wyrzeczeń? Najlepiej świecąc przykładem i rzucając wyzwanie internautom: „A z czego Ty byś zrezygnował, żeby pomóc?”

80 tys. zł w 2 tygodnie – a ile w tym roku?

– W tym roku zbieramy fundusze dla Fundacji „Stworzenia Pana Smolenia”, która prowadzi zajęcia z hipoterapii dla setki niepełnosprawnych dzieci i dorosłych. Założyciel Fundacji, Bohdan Smoleń, rezygnuje m.in. z kolekcji rysunków Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej wystawiając je na licytację. My również rezygnujemy z pewnych rzeczy, ale przede wszystkim podwajamy sumy cegiełek charytatywnych nabywanych przez internautów – mówi Marta Krauze, dyrektor serwisu Citeam.pl, pomysłodawca akcji.

Cegiełki można znaleźć na serwisie Citeam.pl, w kategorii Cała Polska. Do wyboru jest kilka opcji cenowych, dzięki czemu każdy decyduje o wysokości kwoty, jaką chce przekazać na rzecz Fundacji Bohdana Smolenia – 5, 10, 20, 50, 100 lub nawet 500 zł, przy czym wartość każdego kuponu charytatywnego jest podwajana przez Citeam.pl. W ubiegłym roku, za pośrednictwem podobnego mechanizmu, serwis zebrał i przekazał ponad 80 tys. zł na rzecz Fundacji „Hospicjum To Też Życie” – czy w tym roku padnie rekord?

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Rarytasy na aukcjach: Pawlikowska-Jasnorzewska, Kossak i Kaczmarek

– Liczymy na dobre serce i pomoc internautów. Dzięki zebranym funduszom będziemy w stanie przeprowadzić niezbędną modernizację ośrodka, w którym prowadzimy zajęcia hipoterapeutyczne, szkolenia, zawody olimpiad specjalnych. Zbieramy m.in. na wykonanie nowej ujeżdżalni, wymianę podłoża jeździeckiego, wykonanie wiaty na sprzęty i wiele innych – wymienia Joanna Regulska z Fundacji „Stworzenia Pana Smolenia”. Fundacja została założona w podpoznańskim Baranówku w 2007 roku przez legendarnego aktora kabaretowego, Bohdana Smolenia, który, na ile tylko pozwala zdrowie, wspiera zastęp wolontariuszy, trenerów i pracowników Fundacji. I tam też, pod Poznaniem, mieszka do dziś.

Oprócz kuponów-cegiełek, Fundacja Bohdana Smolenia, z pomocą Citeam.pl, uruchomiła na Allegro.pl charytatywne aukcje, wśród których znajduje się prawdziwa perełka – kolekcja rysunków Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej. Dzieła artystki, takie jak ilustracja do wiersza zatytułowana „Noc Zeppelinów” czy kilka rysunków z kotami, będzie można licytować do 16 grudnia włącznie. Aukcje rysunków to z pewnością nie lada gratka dla fanów Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, którzy kilka tygodni temu mieli okazję zakupić wstrząsający pamiętnik poetki, „Wojnę szatan spłodził. Zapiski 1939-1945”. To jednak nie wszystko – licytować będzie można również inne rarytasy:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Na aukcjach wystawiamy także m.in. akwarelę Joanny Kossak, wnuczki Jerzego Kossaka, partyturę z filmu „Unfaithful” przekazaną specjalnie na licytacje przez Jana A.P. Kaczmarka czy książkę z podpisem Prezydenta Lecha Wałęsy – wymienia Joanna Regulska z Fundacji „Stworzenia Pana Smolenia”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Do akcji przyłączyła się również drużyna Warty Poznań, która w tym roku świętowała 100-lecie istnienia. I tu nie obyło się bez aktu rezygnowania z czegoś: – Liczymy na fanów sportu, którzy będą mieli okazję wylicytować na charytatywnych aukcjach m.in. piłkę z podpisami wszystkich zawodników jesiennej rundy, koszulkę kapitana, Tomka Magdziarza, czy klubowy szalik Prezes Izabelli Łukomskiej-Pyżalskiej – wymienia Katarzyna Rzepecka, dyrektor ds. marketingu Warty Poznań.

Miały być reklamy i aplikacja, a będzie…

Uzupełnieniem kampanii charytatywnej pierwotnie miały być szeroko zakrojone działania reklamowe, jednak Citeam.pl i z tego postanowił zrezygnować. Internauci znajdą specyficzne bannery, którym daleko do drogich kreacji reklamowych, zachęcające do przekazywania drobnych kwot na rzecz Fundacji. Bannery pojawią się u patronów akcji czy na stronach Grupy Allegro, do której należy serwis. Internautów, szczególnie tych z Facebooka, do rezygnacji z drobnych przyjemności nakłaniać będzie również aplikacja:

– Zamiast kolorowej, wielofunkcyjnej i rozbudowanej aplikacji, której spodziewaliby się Facebookowicze, postawiliśmy na prosty mechanizm za grosze, do bólu oszczędny w formie. Internauta może się zastanowić z jakiej przyjemności jest w stanie zrezygnować – kawy na wynos, piwa na mieście, a może biletu do kina. My natomiast przeliczamy iloma cegiełkami mógłby wspomóc Fundację Bohdana Smolenia po zaoszczędzeniu kilku czy kilkunastu złotych – wyjaśnia Michał Głuszczuk z Citeam.pl, odpowiedzialny za działania w social media. Pieniądze będą zbierane do 18 grudnia włącznie. A z czego Ty byś zrezygnował?