TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

MEC: blisko połowa widzów chciałaby kupować pojedyncze kanały, a nie całe pakiety. W telewizji a la carte królują HBO, Canal+, Discovery i NatGeo

Blisko połowa polskich telewidzów chciałaby, żeby operatorzy płatnej TV sprzedawali dostęp do pojedynczych kanałów, a nie tylko całe pakiety stacji - pokazuje Projekt Cyfrowizja II, badanie agencji mediowej MEC. Zakupem w systemie a la carte byliby zainteresowani przede wszystkim klienci nc+.
O autorze
1 min czytania 2016-01-14

48 proc. polskich telewidzów chciałaby kupować dostęp do pojedynczych kanałów w ofercie operatorów płatnej TV, a nie całe pakiety stacji, jak dotychczas– pokazuje Projekt Cyfrowizja II, badanie agencji mediowej MEC.  Zakupem pojedynczych stacji byliby zainteresowani przede wszystkim mężczyźni (55 proc.), osoby w wieku 25-34 lata (56 proc.) i mieszkańcy największych miast (ponad 57 proc.).

Wśród klientów i widzów poszczególnych typów telewizji, wyraźnie bardziej taką usługą byliby zainteresowani odbiorcy płatnej TV, w największym stopniu operatorów satelitarnych (52 proc.). W podziale na operatorów największe zainteresowanie telewizją a la carte wyrażają klienci nc+ – 6 na 10 z nich chciałoby kupować pojedyncze kanały telewizyjne.

Również wysoki, bo ponad 60-proc. odsetek zainteresowanych telewizją a la carte mamy też wśród widzów, którzy w ciągu ostatniego roku rozważali cord-cutting, a więc rezygnację z usług płatnej telewizji.  

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

A jakie stacje w modelu a la carte kupiliby polscy widzowie?

W rankingu ich spontanicznych wskazań prowadzą HBO i Discovery. Widzowie wybierający z listy płatnych kanałów najczęściej decydowali się zaś na Discovery, HBO, Canal + i National Geographic – ponad 35 proc. polskich telewidzów wybrałoby do tworzonego samodzielnie pakietu te kanały. Dużą popularnością widzów mogłyby się cieszyć przy takim modelu sprzedaży kanały sportowe – ok. co czwarty badany umieściłby je w swojej ofercie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Skala zainteresowania ofertą a la carte wzrosła na przestrzeni kilku miesięcy – gdy wiosną MEC badał zainteresowanie taką usługą wśród internautów (są to osoby nawet nieco bardziej zainteresowane modelem a la carte niż przeciętny telewidz), deklarowało je 45 proc. badanych. Znacznie wyższy, bo ponad 30 proc., był też odsetek osób niezdecydowanych w tej kwestii. Wzrost zainteresowania swobodniejszym modelem zakupu może wynikać m.in. z rozwoju usług VOD, które kuszą widzów swobodą wyboru i dostępu.  

Badanie Cyfrowizja II realizowane było na przełomie października i listopada ub.r. na próbie 1100 respondentów, z pomocą wywiadów internetowych i telefonicznych. Realizacja MEC.