NowyMarketing podsumowuje rok 2015: Aviva

NowyMarketing podsumowuje rok 2015: Aviva

O podsumowanie roku 2015 roku poprosiliśmy kilka dużych marek. Na nasze pytania odpowiedział również Andrzej Mytych, Head of Communications & Brand Management Department w Aviva Group Poland, Juror Effie Awards 2015.

Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2015 roku

2015 rok obfitował w ważne momenty dla Avivy w Polsce, wymieniłbym dwa najważniejsze. Pierwszym z nich jest obecność Avivy na szeroką skalę w mediach lifestyle’owych, w których szczególnie ciężko jest zaistnieć markom ubezpieczeniowym. Między innymi dzięki temu udało się nam uzyskać rekordowe wzrosty atrybutów marki od momentu zakończenia rebrandingu w 2010 roku - przy zachowaniu wysokości budżetu marketingowego, oraz jeszcze efektywniej dotrzeć do naszej grupy docelowej.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Drugim ważnym wydarzeniem dla Avivy jest wprowadzenie na rynek zupełnie nowej kategorii produktów ubezpieczeniowych będących połączeniem zabezpieczenia życia, zdrowia i majątku. Pakiety dedykowane trzem grupom docelowym wprowadzają nową jakość customer experience zarówno w zakresie korzystania z produktu, jak również samej komunikacji z klientem (m. in. wysyłamy klientom cotygodniową listę zakupów wraz z przepisami na zdrowe potrawy, klienci otrzymują filmy, z których w prostej i przystępnej formie dowiadują się, jak korzystać z naszych produktów). Rok 2015 był pracowity, ale zarazem bardzo ciekawy dla naszego marketingu.

Najważniejszy sukces według Państwa w branży marketingowej w 2015 roku?

Dla mnie największym sukcesem, a zarazem zmianą, która zachodzi w pracy działów marketingu jest to, że marketerzy zaczynają mieć coraz większy wpływ na każdy z touchpointów klienta z firmą. Coraz lepiej współpracujemy z działami operacji, obsługi klienta i sieciami sprzedaży, co przekłada się na wyraźną poprawę doświadczeń klientów.

Największa porażka według Państwa w branży marketingowej w 2015 roku?

Przypominam sobie kilka produktów, które pojawiły się w tym roku, ale już ich nie ma więc nie warto o nich wspominać :)

Jakie trendy były według Państwa najciekawsze w 2015 roku? Czego spodziewają się Państwo w 2016? 

Moim zdaniem w 2015 roku były to: content video, który w naszym przypadku sprawdził się bardzo dobrze, automatyzacja marketingu i personalizacja przekazu oraz natychmiastowa satysfakcja klienta, co jest szczególnie trudne i jednocześnie bardzo ważne w przypadku marek ubezpieczeniowych.

Mam nadzieję, że w 2016 roku internet of things i wearable technologies szerzej zagoszczą w naszym codziennym życiu.

Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce? Jakie są największe wyzwania przed nią stojące?

Obecną kondycję branży oceniam całkiem pozytywnie, patrząc chociażby z perspektywy członka jury Effie na poziom tegorocznych zgłoszeń do konkursu. Niewątpliwie największy skok zrobiły agencje wywodzące się z online’u, które w niesamowity sposób zmieniły obraz rynku. Ciągłym wyzwaniem dla branży pozostaje całościowe spojrzenie ze strony agencji na biznes klienta, nie tylko w kontekście komunikacji, ale również strategii biznesowej, marketingowej oraz customer experience. Klienci oczekują wyjątkowego poziomu satysfakcji począwszy od angażującej kreacji w internecie, skończywszy na procesie reklamacyjnym.

Najlepsza według Państwa kampania/akcja w 2015 roku?

Według mnie w Polsce na wyróżnienie zasługuje kilka akcji, przede wszystkim kontynuacja kampanii Wirtualnej Polski „To, co ważne dzieje się w Polsce” – Grand Prix Effie 2015 (tutaj odzywa się we mnie zazdrość marketera :), prosty a zarazem genialny pomysł, jeszcze lepsze wykonanie, imponujące wyniki biznesowe), kolejne odsłony kampanii Polskiej Grupy Energetycznej („Zapewniamy energię” z moim ulubionym prąd jak prąd…). W doskonałej kondycji (do czego nas już przyzwyczaił) pozostaje ING Bank Śląski, tym razem z odważną, idącą wbrew trendom w komunikacji tej branży kampanią (trzymam kciuki za nowe pozycjonowanie). Last but not least - nowa odsłona T-Mobile z genialnym Tomaszem Kotem w roli głównej. 

Czy planują Państwo w nadchodzącym roku jakieś zmiany w strukturze budżetu marketingowego? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu? 

Stały budżet i planowanie całoroczne odeszły do historii wraz ze śmiercią dużych budżetów marketingowych, dynamiczny budżet stał się standardem. Internet przepełniony jest informacjami o wzroście lub spadku znaczenia różnych kanałów komunikacji, moim zdaniem kluczem do sukcesu jest ich odpowiednia optymalizacja. W przyszłości żadnego znaczenia nie będzie miało to, czy ekran z którego korzystam jest podłączony do kabla czy do WiFi, będzie liczyć się content i umiejętność zaangażowania odbiorcy.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij