TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Ranking serwisów społecznościowych według Polek

Polki pokochały Facebooka i uczucie to nie traci na sile. Jak pokazują wyniki badania, które na zlecenie Westwing Home & Living przeprowadziła firma badawcza PMR, ponad 70% użytkowniczek internetu korzysta z Facebooka codziennie, a 6 na 10 ankietowanych robi to częściej niż rok temu.
O autorze
2 min czytania 2016-01-21

Dużą popularnością wśród kobiet w Polsce cieszą się również dwa inne serwisy – Youtube i Instagram. Pozostałe popularne na świecie platformy społecznościowe nie przyjęły się w naszym kraju – dowodzą wyniki sondażu.

Westwing Home & Living, wiodąca firma e-commerce z branży wyposażenia wnętrz, wraz z firmą badawczą PMR przeprowadziła badanie, w którym postanowiła sprawdzić, jak Polki korzystają z serwisów społecznościowych. Niekwestionowanym liderem zestawienia okazał się Facebook. Wyniki sondażu pokazują, że 7 na 10 użytkowniczek internetu korzysta z niego każdego dnia. Największą popularność serwis zyskał wśród młodych Polek – 82% ankietowanych w wieku 18-24 lat zagląda do niego codziennie, a 93% co najmniej raz w tygodniu. Mimo przepowiadanego zmierzchu Facebooka, wśród rodaczek cieszy się on niesłabnącą popularnością. Sześć na dziesięć użytkowniczek zadeklarowało, że korzysta z niego częściej niż rok temu. Co ciekawe, największy wzrost zainteresowania Facebookiem widoczny jest wśród najstarszych ankietowanych – 72% użytkowniczek powyżej 55. roku życia przyznało, że obecnie częściej korzysta z platformy.

Mimo powszechnym opiniom, Polki zaglądają na Facebooka nie tylko po to, by sprawdzić, co słychać u znajomych, przeczytać ich posty i komentarze, ale również same chętnie dzielą się swoimi wrażeniami i doświadczeniami. Jak dowodzą wyniki badania, sześć na dziesięć użytkowniczek serwisu zamieszcza posty przynajmniej raz w tygodniu, a co piąta robi to codziennie!

– Facebook stał się nieocenionym narzędziem komunikacji. Dzięki niemu możemy utrzymywać nieprzerwany kontakt ze znajomymi, wiemy gdzie są, co robią, z kim się spotykają. To daje poczucie zacieśniania relacji. Kobiety – nawet bardziej niż mężczyźni – lubią dzielić się wrażeniami, opowiadać o swoich przeżyciach, po prostu porozmawiać. Dzięki możliwościom, jakie oferuje Facebook, mogą to robić w każdym momencie, dlatego jest im tak bliski – mówi Marta Suchodolska, Dyrektor Stylu Westwing.pl.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak pokazują wyniki badania, Polki coraz chętniej korzystają także z serwisu YouTube – 29% badanych zagląda do niego codziennie, a 73% robi to przynajmniej raz w tygodniu. Jednocześnie 58% użytkowniczek deklaruje, że korzysta z niego częściej niż rok temu. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku Instagrama. Mimo że w Polsce serwis ten nadal nie cieszy się bardzo dużą popularnością, z roku na rok zdobywa coraz większą grupę wiernych użytkowników. Wyniki sondażu przeprowadzonego na zlecenie Westwing Home & Living dowodzą, że regularnie korzysta z niego już niemal co trzecia internautka. Co więcej, niemal 70% użytkowniczek serwisu deklaruje, że zagląda do niego częściej niż rok temu, a 6 na 10 badanych przyznaje, że zamieszcza w nim posty regularnie.

– Instagram z roku na rok cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Wynikać to może z faktu, że korzystając z serwisu operujemy nie słowem, a obrazem. Zamieszczenie obrazu jest znacznie prostsze i zajmuje mniej czasu niż sformułowanie ciekawego i angażującego posta. Jednocześnie taki wpis nie traci na wartości, wręcz przeciwnie obraz może nieraz powiedzieć znacznie więcej niż słowa – mówi Marcin Rzepka, partner PMR.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Westwing Home & Living pokazują, że pozostałe popularne na świecie serwisy społecznościowe – Twitter, Pinterest, Snapchat, WhatsApp – nie zyskały w Polsce dużej popularności. Do codziennego używania Snapchata przyznaje się zaledwie 9% ankietowanych Polek, WhatsAppa – 8%, Twittera – 5%, a Pinteresta – 2%. Jednocześnie użytkowniczki tych serwisów, doceniając ich funkcjonalność, korzystają z nich częściej niż rok temu – częstsze korzystanie deklaruje 65% użytkowniczek Snapchata, 63% WhatsAppa, 59% Twittera oraz 53% użytkowniczek Pinteresta.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Badanie przeprowadziła firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living w dniach 3-6 listopada 2015 roku. Dane zebrane zostały metodą CAWI. Sondaż przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce.