Castrol #BeThe1, czyli jak marka staje się mecenasem młodych zawodników motocyklowych

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Castrol #BeThe1, czyli jak marka staje się mecenasem młodych zawodników motocyklowych

Zaangażowanie oraz wiarygodność to najbardziej pożądane efekty każdych działań marketingowych. Jak sprawić, aby konsumenci zostali ambasadorami marki, a jednocześnie dać im coś naprawdę wyjątkowego?

Marka Castrol postanowiła wciągnąć początkujących zawodników sportów motorowych w kilkumiesięczną akcję #BeThe1. Za pomysł i jej realizację odpowiada Grupa Kalicińscy.com.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Kto w dzieciństwie nie marzył o karierze kierowcy wyczynowego? Wiele młodych osób ma w swoim życiu etap, w którym zaczynają myśleć o ściganiu i zdobywaniu podium. Z jednej strony z uwagi na młody wiek i zasobność portfela, a z drugiej na pasję do dwóch kółek, podejmują decyzję o startach w motocrossie, FMX, MotoGP, czy zawodach stuntowych.

Im wcześniej młodzież rozpocznie treningi i starty w zawodach, tym większe ma szanse na zbudowanie kariery w motorsporcie. Zwykle zaczyna się od wsparcia rodziców. Jeśli wyrażą zgodę na zaangażowanie się w sport wysokiego ryzyka i zasponsorują pierwszy motocykl, drzwi do kariery zaczną się uchylać.

Niewiele jednak jest amatorów, którzy bez wsparcia marek sponsorskich, będzie mieć szansę na rozwinięcie skrzydeł i zostanie profesjonalistami. W każdej dyscyplinie motorsportu, poza talentem i ciężką pracą, wymagany jest duży wkład finansowy na sprzęt, części, płyny eksploatacyjne, kombinezony i… promocję.

W 2015 roku marka Castrol, w której portfolio wchodzą oleje silnikowe Castrol Power1 oraz środki smarne i pielęgnacyjne do jednośladów, postawiła właśnie na wsparcie młodych sportowców, którzy mają już za sobą pierwsze starty w zawodach motocyklowych.

Za pomocą platformy Castrol #BeThe1 umieszczonej w ramach Ścigacz.pl - największego serwisu motocyklowego w Polsce – marka Castrol nie tylko angażowała zawodników, ale przede wszystkim miała możliwość śledzenia ich postępów, a także poznawania osobowości oraz umiejętności zarówno sportowych, jak i tych związanych z kreowaniem własnego wizerunku.

„Od początku wiedzieliśmy, że jednym z ważniejszych kryteriów wyboru zwycięzców akcji, będzie to, czy i jak kształtują swój wizerunek online. Dlatego w ramach sekcj #BeThe1 daliśmy uczestnikom możliwość zamieszczania treści pochodzących z ich własnych profili w mediach społecznościowych – Facebooka, Twittera, Instagrama, YouTube’a czy Vimeo. Dzięki temu zabiegowi poznaliśmy ich prawdziwe oblicza, a jednocześnie treści, które dodawali na swoich profilach w #BeThe1 były szczere i niewymuszone.” - Katarzyna Kaczanowska, Group Account Director.

Aktywność zawodników w ramach #BeThe1 z jednej strony opierała się na rozwoju ich własnych profili poprzez dodawanie treści z mediów społecznościowych, a z drugiej na podejmowaniu wyzwań w cyklicznych konkursach. Dzięki partnerstwie innych marek, zawodnicy mogli walczyć o nagrody cenne dla każdego motocyklisty. W puli nagród znalazły się kamery sportowe Sony Action Cam, komplety opon Dunlop, rękawice motocyklowe Shima, wyjątkowo wytrzymałe spodnie Draggin Jeans oraz bony na zakupy w sklepie Moto-Akcesoria.pl

Sam # był także szeroko wykorzystywany w social mediach. Rozprzestrzenienie akcji na lifestylowe kanały social mediowe dało możliwość pojawienia się marki w szerszym kontekście i ścisłego połączenia Castrol z młodym, dynamicznym motosportem.

W październiku została wyłoniona grupa 10 półfinalistów, którzy dzięki warsztatom mogli poznać tajniki budowania wizerunku w sieci i pozyskiwania sponsorów. Cała grupa widnieje także ma muralu we Wrocławiu przygotowanym przez agencję Ideamo w oparciu o pomysł agencji Kalicinscy.com.

Ostatecznie marka Castrol wyłoniła trzech zawodników, których będzie wspierała w 2016 roku.

„Cieszymy się, że akcja Castrol #BeThe1 udowodniła, że w Polsce rośnie popularność sportów motocyklowych, i że przy wsparciu dużych marek, takich jak Castrol, odkrywa się coraz więcej młodych talentów. Osobiście czuję wielką satysfakcję, gdy patrzę na młodych zawodników, laureatów #BeThe1 oraz ich pasję do sportu. Przyszłość należny do nich, a Castrol będzie im kibicował.” - Jakub Kocur, B2B Marketing Specialist odpowiedzialny za z markę Castrol Power1.

Najważniejszym osiągnięciem akcji, poza zaangażowaniem grupy docelowej oraz uzyskania wiarygodnej społecznej rekomendacji, jest wartościowy content w postaci zdjęć i materiałów video, które prezentują w unikalny sposób produkty i markę Castrol, jak również partnerów akcji.

Podsumowującym akcję działaniem była realizacja materiału video z udziałem 10 półfinalistów, których wizerunki znalazły się na muralu we Wrocławiu.

Materiał filmowy został wyprodukowany przez należącą do Grupy kalicinscy.com Fog Content Agency.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij