Pomiary, zasoby i automatyka: skuteczne reklamy w 2016 roku

Reklama internetowa

partnerem merytorycznym działu jest Criteo

Pomiary, zasoby i automatyka: skuteczne reklamy w 2016 roku

Z roku na rok marketerzy internetowi mają do dyspozycji coraz więcej danych, narzędzi i możliwości – w 2016 roku będzie podobnie. Poprosiliśmy Iana Carringtona, dyrektora zarządzającego działu ds. efektywności marketingu w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) w Google, by opowiedział..

...na czym według niego reklamodawcy powinni skupić się w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy, aby uzyskać przewagę nad konkurencją.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W tym roku reklamodawcy, którzy chcą być skuteczni, powinni skoncentrować się na trzech obszarach: pomiarach, zasobach i automatyzacji.

Ulepszanie pomiarów

Odkąd ponad 10 lat temu powszechne stały się pomiary cyfrowe, ostatnie kliknięcie jest podstawowym modelem atrybucji i sprawdza się w przypadku większości firm. Jednak kto stoi w miejscu, ten się cofa. Firmy, które jeszcze nie dostosowały się do nowej rzeczywistości, w której chętnie korzystamy z wielu urządzeń i kanałów, w 2016 roku będą musiały zmienić swoje podejście. Klienci swobodnie używają komórek, tabletów i komputerów – często rozpoczynają wyszukiwanie produktu na jednym urządzeniu, a kupują go na innym. Stare modele pomiarowe są jednak niedoskonałe i nie radzą sobie z rejestrowaniem ruchu na różnych urządzeniach. Nadal budzą wątpliwości kwestie, takie jak dokładność danych z różnych urządzeń, zależność od plików cookie i blokowanie reklam, ale pora odrzucić te obawy.

Media cyfrowe zapewniają lepsze dane niż inne kanały. Wiemy to już od dawna, a jakość tych danych stale rośnie. Pomiary na różnych urządzeniach w AdWords opierają się na informacjach od milionów użytkowników zalogowanych w usługach Google. Jeśli jeszcze nie korzystasz z AdWords, teraz jest odpowiedni moment, by zacząć. Dane pochodzące od zalogowanych użytkowników to najskuteczniejsza metoda dostępna obecnie w mediach cyfrowych, która pozwala poznać całą podróż klienta. Jeśli masz również sklep tradycyjny, skorzystaj z pomiarów AdWords dotyczących wizyt w sklepie tradycyjnym i, jeśli to możliwe, uwzględnij dane ze sprzedaży offline w Google Analytics. W ten sposób nie stracisz cennych informacji na temat zależności między swoimi reklamami w internecie a sprzedażą poza nim.

Jednym z największych wyzwań związanych z pomiarami jest właściwe wykorzystanie danych. Na szczęście dzięki wielu innowacjom staje się to coraz łatwiejsze. Warto zdecydować się na jedno narzędzie pomiarowe, by wyniki były zawsze dostępne w jednym miejscu. Zmniejsza to ryzyko błędów człowieka, a raporty są dokładniejsze. Gdy masz już wybrane narzędzie, pora wykorzystać jego możliwości. Jest wiele sposobów, by uzyskać przewagę nad konkurencją – dostosowuj stawki na podstawie danych z różnych urządzeń i danych o atrybucji, twórz listy remarketingowe dzięki statystykom witryny i danym zarządzania relacjami z klientami offline lub rozszerzaj kierowanie reklam na odbiorców o podobnych zainteresowaniach. Nie musisz dążyć do perfekcji. Kluczem do sukcesu jest wykorzystanie danych, które już masz.

Zwiększanie zasobów

Kolejnym obszarem, w którym można skutecznie działać, by zwiększyć konkurencyjność w 2016 roku, są zasoby, czyli wszystkie elementy zewnętrzne określające interakcje klienta online z Twoją marką. W tym roku sukces odniosą te firmy, które skupią się na potrzebach klientów i stale będą dążyć do tego, by jak najlepiej na nie odpowiadać. Dobra firma to taka, która zapewnia doskonałą obsługę – również w świecie cyfrowym. Warto więc wiedzieć, czego chcą klienci, co im się podoba, a co ich denerwuje, by móc dostosować do nich swoją ofertę i witrynę.

Jak to zrobić? Płatności to obszar, w którym nawet najsprytniejsze rozwiązania e-commerce mogą zawieść. Mam nadzieję, że coraz więcej przedsiębiorców będzie wdrażało w swoich witrynach bezpieczne i łatwe w obsłudze systemy płatności innych firm. Użytkownicy dobrze znają te systemy i często mają już w nich założone konta. Wdrożenie ich w witrynie zwiększy wygodę klientów, np. umożliwiając płatność za pomocą jednego kliknięcia. Warto również zwiększyć interaktywność witryny, korzystając z bibliotek dla programistów i narzędzi, takich jak Google Polymer, które w łatwy i niedrogi sposób pozwalają tworzyć rozbudowane witryny działające jak aplikacje. Takie witryny bardziej angażują użytkowników i pomagają zwiększyć liczbę konwersji.

Aplikacje mobilne już dzisiaj są ważnym elementem działalności wielu firm, więc zostawiłem je na koniec tego tematu. W 2016 roku kluczowe będzie zwiększanie zasięgu na komórkach poprzez poprawę skutecznego pozyskiwania i zatrzymywania klientów za pomocą indeksowania i precyzyjnych linków. Mam więc nadzieję, że firmom, które potrafią doskonale wykorzystać potencjał marketingu mobilnego, uda się opracować nowe modele biznesowe i technologie mobilne. Nie brakuje nowych firm, które szukając kolejnych źródeł dochodów, chętnie przejmują klientów innych przedsiębiorstw. Ciągłe innowacje i zmiany strategii służą więc dziś nie tylko odkrywaniu nowych możliwości, lecz także obronie przed konkurencją.

Wykorzystanie automatyzacji

Coraz więcej osób korzysta z internetu na różnych urządzeniach, zwiększają się też możliwości związane z pomiarami. Powoduje to, że obraz danych cyfrowych staje się coraz bardziej skomplikowany. Codziennie 15% wyszukiwań w Google jest dla systemu zupełnie nowe, a samo zapytanie to tylko jedna z kilku zmiennych, takich jak czas, lokalizacja czy urządzenie, które muszą być przetworzone, zanim będzie można wyświetlić reklamę całkowicie dopasowaną do użytkownika. Jak więc poradzić sobie z tak złożoną strukturą? W 2016 roku odpowiedź to automatyzacja.

Reklamy dynamiczne, które dostosowują się do zapytań, urządzeń i kontekstów, pomagają reklamodawcom dotrzeć do klientów w kluczowych momentach, a AdWords umożliwia skuteczne wyświetlanie reklam, dzięki ustalaniu stawek w czasie aukcji. Zautomatyzowane systemy AdWords analizują na bieżąco wiele sygnałów, takich jak pora dnia, system operacyjny, stan remarketingowy czy wersja przeglądarki, obliczają prawdopodobieństwo konwersji dla każdego zapytania i za każdym razem ustalają najbardziej odpowiednią stawkę. W automatyzacji nie chodzi o przekazanie swojej firmy maszynie, a o skorzystanie z pomocy algorytmów, które przetwarzają dane z nieosiągalną dla człowieka szybkością i niezwykłą precyzją. Dzięki temu możesz skupić się na strategii i planowaniu, a nie na żmudnej pracy z danymi.

Każdy kolejny rok to nowe wyzwania i nowe możliwości. Tak będzie też w 2016 roku. Jeśli skoncentrujesz swoje wysiłki na tych trzech obszarach, zbudujesz wystarczająco solidne podstawy, by osiągnąć sukces bez względu na to, co przyniesie najbliższych dwanaście miesięcy.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij
Reklama Zamknij