Bluerank wspólnie z Internet Ventures inwestuje w Prowly

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Bluerank wspólnie z Internet Ventures  inwestuje w Prowly

Polskie Prowly, platforma SaaS wspierająca komunikację Public Relations firm i marek, pozyskało 4,5 mln zł finansowania na ekspansję zagraniczną. Wsparcie w tym zakresie zapewniają Bluerank i Internet Ventures FIZ – fundusz z udziałem Krajowego Funduszu Kapitałowego.

Prowly istnieje na rynku od niespełna 2 lat i pomaga budować publikę wokół marki czy firmy. Gwarantuje poprawę organizacji pracy osób i całych zespołów zajmujących się PR-em w firmach poprzez możliwość integracji procesu komunikacji z mediami oraz liderami opinii w jednym, intuicyjnym narzędziu. Głównymi zaletami narzędzia są: zarządzanie bazami kontaktów, tworzenie estetycznych materiałów prasowych i ich dystrybucja oraz zarządzanie biurami prasowymi online (tzw. brand journals) firm czy klientów agencji PR.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Z narzędzia korzysta wiele prestiżowych marek, takich jak IKEA, Spotify, National Geographic czy Allegro. Firma rozpoczęła także ekspansję międzynarodową i może pochwalić się pierwszymi klientami z Wielkiej Brytanii, Belgii oraz Stanów Zjednoczonych. Prowly należy do European Tech Alliance i wraz z największymi gigantami technologicznymi z Europy (Spotify, BlaBlaCar, Deezer) wspiera Komisję Europejską w budowie strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego (DSM).

– Nasz model biznesowy jest oparty o miesięczny powtarzalny przychód (MRR – monthly recurring revenue), co wpływa na jego przejrzystość i możliwość relatywnie dokładnego planowania w czasie. Z drugiej strony, jest też atrakcyjny z perspektywy potencjalnego klienta, który przed decyzją o długofalowym korzystaniu z platformy, może ją dokładnie przetestować – powiedziała Joanna Drabent, prezes zarządu i współzałożycielka Prowly.

Pozyskane w ten sposób fundusze pomogą polskiemu startupowi przyspieszyć międzynarodową ekspansję i jeszcze szybciej rozwijać produkt. W efekcie pozwoli to wyprzedzać trendy na rynku komunikacyjnym i zyskać znaczną przewagę nad konkurencją. Jest to możliwe dzięki podejściu "smart money" agencji marketingu online Bluerank, która jest jednym z inwestorów. Oprócz zastrzyku finansowego w najbliższych latach zapewni Prowly know-how niezbędne do udoskonalania produktu w zakresie analityki online.

- Strategia rozwoju Prowly.com idealnie wpisuje się w najnowsze trendy w e-marketingu, a szczególnie w Content Marketing. Brand Journale są znakomitym uzupełnieniem oferty dla naszych klientów, a nasze międzynarodowe doświadczenie w e-marketingu podniesie kompetencje zespołu Prowly w tym zakresie i pomoże tym samym w rozwoju biznesu - komentuje Maciej Gałecki, CEO Bluerank.

W 2013 roku Prowly pozyskało pierwszego inwestora – wówczas w pomysł zainwestował inkubator technologiczny Ventures Hub z portfolio funduszu IQ Partners. Pozyskane środki pozwoliły firmie zbudować wersję beta platformy oraz pozyskać pierwszych płatnych klientów. W obecnej rundzie inwestycyjnej, obok Bluerank, spółkę dofinansuje także fundusz Internet Ventures FIZ, którego uczestnikiem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij