TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Badanie: Marketing efektywnościowy zwiększa skuteczność kampanii display

Firma Criteo (NASDAQ: CRTO) przedstawiła wyniki raportu Forrester Research, przeprowadzonego na zlecenie Criteo, dotyczącego stanu obecnego i przyszłych trendów w marketingu efektywnościowym.
O autorze
2 min czytania 2016-02-17

Badanie zostało przeprowadzone w Q4 2015r. wśród 152 kierowników działów marketingu i decydentów w zakresie eCommerce we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i USA.  

Badanie pokazało, że programy retargetingowe zyskują coraz większą popularność, a marketerzy, którzy zainwestowali w zaawansowane możliwości personalizacji kreacji, zaobserwowali wzrost efektywności działań marketingowych w ostatnich 2 latach. W oparciu o to doświadczenie, planują w dalszym ciągu inwestować w inteligente rozwiązania, aby wzmocnić  konkurencyjność marki i popyt wśród konsumentów. 

Źródło: Raport Forrester Research: The New Normal

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kluczowe wnioski z raportu:

  • Marketing efektywnościowy jest dziś normą – prawie połowa respondentów przyznała, że wdrożyła co najmniej podstawowe działania retargetingowe, a ponad połowa marketerów z tej grupy skupia swoją aktywność wokół marketingu spersonalizowanego.
  • Wyższy wskaźnik zwrotu z inwestycji (ROI) i rynkowa presja stymulują adopcję marketingu efektywnościowego. Ponad połowa marketerów, którzy zainwestowali w zaawansowane możliwości personalizacji kreacji, przyznała, że ich działania wynikały z zapotrzebowania klientów na spersonalizowane reklamy. Co trzeci specjalista ds. marketingu z tej grupy spodziewa się, że w ciągu najbliższych 2 lat konkurencyjne firmy wdrożą podobne działania.
  • Marketerzy, którzy nie wdrażają zaawansowanych możliwości personalizacji ryzykują pozostaniem w tyle. 59% respondentów stwierdziło, że w ciągu najbliższych dwóch lat będzie inwestować w technologie, dostarczające kampanie retargetingowe spersonalizowane mimo kilku urządzeń, z których korzysta ten sam użytkownik, a 69% badanych będzie usprawniać swoje narzędzia analityczne. Ponad połowa marketerów, którzy zainwestowali w zaawansowane możliwości personalizacji kreacji, będzie zwiększać poziom inwestycji o ok. 25%.
  • Marketing efektywnościowy dziś jest wyróżnikiem konkurencyjności, w przyszłości będzie podstawowym narzędziem wspierającym biznes. Klienci oczekują, że marki dotrą do swoich klientów z najbardziej adekwatnymi treściami. Dziś te możliwości pozwalają wyróżnić się na tle innych przekazów marketingowych, ale w przyszłości będą niezbędnym minimum, pozwalającym marce zaledwie na bycie dostrzeżoną na rynku.   

„Nasi klienci w Polsce są świadomi jak ważnym elementem kampanii jest zdolność aktualnego przekazu bez względu na liczbę urządzeń, z których korzystają ich konsumenci. I choć z Criteo mają tę przewagę nad konkurencją, że ich klienci zobaczą spersonalizowane i aktualne kreacje na desktopie, smartfonie, w przeglądarce Safari, w aplikacji czy w mediach społecznościowych, to analiza tych konwersji nie jest łatwa. Dlatego decydując się na partnera w zakresie spersonalizowanego retargetowania marketerzy powinni zbadać jego możliwości technologiczne oraz zasięgowe. Jedno rozwiązanie o maksymalnym zasięgu ułatwia analizę wyników i nie podnosi niepotrzebnie kosztów kampanii.” – powiedziała Kamila Pater, Country Manager Poland w Criteo.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pełna wersja raportu jest dostępna na stronie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się