Analiza mediowa: 15 lat z M jak Miłość

Wśród widzów kultowego serialu „M jak Miłość” 70 proc. stanowią kobiety, co drugi ma 50 lub więcej lat, a 65 proc. mieszka na wsi lub w małym mieście. Choć po 15 latach emisji minęły „złote czasy” serialu, to z całą pewnością można mówić o jego ugruntowanej pozycji – wynika z najnowszej analizy...
O autorze
1 min czytania 2016-02-18

…mediowej domu mediowego MullenLowe MediaHub.

4 listopada 2015 r. przypadła 15 rocznica pierwszej emisji serialu TVP2 „M jak Miłość”. Z tej okazji dom mediowy MullenLowe MediaHub przeanalizował jego wyniki pod względem: oglądalności, liczby emisji oraz profilu widza.

Z analizy wynika, że najwyższe wyniki oglądalności przeszły do historii, ale biorąc pod uwagę jego główne wydania, serial ustabilizował swoją pozycję – średnia oglądalność w prime time’ie wynosi dziś między 18-19 proc., co po 15 latach emisji jest wynikiem doskonałym! – Tak naprawdę ta oglądalność spadła nieznacznie. Musimy bowiem mówić o niej w kontekście odcinków premierowych lub emisji w prime time’ie. Z tej perspektywy średnia oglądalność w pierwszych latach wynosiła około 21 proc. Dziś ustabilizowała się na poziomie 18,5 proc. Biorąc pod uwagę spadek oglądalności telewizyjnej dwójki ten wynik trzeba docenić – wyjaśnia Michał Bakalarczyk, ekspert telewizyjny z MullenLowe MediaHub.

Porównując ze średnią z pierwych lat to 21 a teraz 18,5% to niewiele biorąc pod uwagę spadek oglądalności samej dwójki.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Format oglądany jest przede wszystkim przez mieszkańców małych miast (do 50 tys. mieszkańców) oraz wsi. Wśród jego widzów największą grupę stanowią osoby ze średnim i niższym wykształceniem.

Warto jednak zauważyć, że w ostatnich pięciu latach wzmocniła się pozycja grupy 30-49 co świadczy o subtelnym odmłodzeniu widza tego serialu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się