5 wyzwań dla branży po Mobile World Congress 2016

5 wyzwań dla branży po Mobile World Congress 2016

Pierwszy tydzień marca to czas, aby ochłonąć po największej mobilowej konferencji Mobile World Congress 2016, która miała miejsce w Barcelonie w ostatnim tygodniu lutego.

Jest to czas, kiedy operatorzy telekomowi, producenci telefonów i dostawcy nowych technologii prezentują swoje najnowsze flagowe produkty, na które są skierowane oczy entuzjastów jeszcze na długo po tym wydarzeniu. Podczas kiedy targi MWC są wykorzystywane do pochwalenia się najnowszymi gadżetami, jest to też najlepsza okazja, aby zrozumieć wyzwania na jakie trzeba się przygotować z marketingowego punktu widzenia.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Źródło: GSMA

Oto 5 trendów, które wyłaniają się dla branży po MWC:

1. VR (Virtual Reality): Nowe medium czy gadżet dla zuchwałych?

O ile premiery flagowych modeli smatfonów gigantów, takich jak Samsung (Glaxy S7), LG (G5) czy Xiaomi (Mi5) nadal wywołują rumieńce na twarzy uczestników kongresu, to jednak, zwiedzając kolejne hale targów, zewsząd uderzała ekscytująca fala o nazwie VR.

Digi-Capital przewiduje, że rynek Virtual Reality będzie generować 30$ miliardów zysku rocznie na koniec 2020. Podczas gdy VR jest traktowana póki co w kategoriach niszowych, słychać jak kroczy, aby wejść w życie konsumentów drzwiami i oknami.  Producenci dążą do rozszerzenia kategorii smartfonów i na MWC czuć było ich powagę i zaangażowanie. Przed VR otworzą się drzwi „mainstream” albo „wielka porażka i rozczarowanie”. Konsumenci i ich portfele zadecydują… A ty marketerze nie prześpij momentu, kiedy będziesz mógł zaskoczyć i zaimponować swojemu konsumentowi kontentem, jakiego on będzie pożądać!

 

Źródło: GSMA

2. INTERNET OF THINGS: Zrozumieć ekosystem konsumenta

Gogle narciarskie wyświetlające prędkość podczas jazdy na stoku, inteligentne klamki zamiast zamków ładowane światłem latarki, rower z wbudowanym systemem antykradzieżowym, bielizna monitorująca pracę organizmu podczas treningu, czy biżuteria z systemem płatniczym, to tylko niektóre z rozwiązań w służbie konsumenta.

Do końca 2020 roku blisko 50 miliardów urządzeń będzie połączonych ze sobą, tworząc smart ekosystem wokół użytkowników. Obecne rozważania behawioralnych trendów konsumentów w sieci zostaną zredefiniowane, na rzecz analizy behawioralnych zachowań konsumenckich w realnym świecie.

Oral-B już teraz wraz ze swoim milionem sprzedanych smart szczoteczek zachęca konsumentów szczotkujących zęby krócej niż rekomendowane 2 minuty do bezpłatnych wizyt u dentystów. Podobnie jak Uber, który serwuje bezpłatny transport klientom, którzy do pubu przyjeżdżają własnym autem, a spożywają alkohol. IoT wraz ze swoją rosnącą penetracją w każdej dziedzinie życia doprowadzi do kategoryzacji poszczególnych treści reklamowych w zależności od miejsca pobytu, pory dnia, długości, częstotliwości, współudziale, wykorzystywanego sprzętu, a nawet odczuwanych emocji – wszystko to celem budowania customer expierience. Marki nie będą sprzedawać, a towarzyszyć konsumentom stając się partnerem w codziennym życiu.

3. 5G:  Szybko, więcej, wielofunkcyjnie, 360

Kolejna generacja sieć telekomunikacyjnej 5G może nie jest na pierwszy rzut oka mediowo „sexy”, ale nie sposób o niej nie wspomnieć po MWC16. Jest to kolejna rewolucja technologiczna, której symbolem będą miliardy urządzeń korzystających z Internetu bez udziału człowieka. Operatorzy będą mieli możliwość migracji pierwszych usług do 5G w 2017 roku, ale uzyskania pełnych standardów i wdrożenia komercyjnych usług spodziewać możemy się najwcześniej w 2020 roku. 5G pozwoli także na kanalizacje procesu rozwoju IoT, wdrażania nowych formatów reklamowych oraz komunikacje instant. Wyzwaniem będzie stworzenie nowych modeli kontentu, aby podążać za co raz bardziej wymagającym jakościowego, innowacyjnego  zapotrzebowania na treści, konsumenta, kiedy 5G będzie już jego codziennością.

4. VIDEO: to Mobile i Social

Spopularyzowane od dłuższego już czasu krótkie formy video w postaci snapów i vineów nieustannie przenikają do świata social i mobile. To właśnie na poziomie tych kanałów video jest najczęściej i najdłużej konsumowane. Mobile, social, video dążą do jednego celu, jakim jest uwolnienie nowych dróg odbioru kontentu.

Nieuchronny wzrost liczby video 360, VR i AR na zawsze zastąpi tradycyjne komunikaty zdjęciowe w imię dynamicznych treści. Mobile szybko stanie się jedyną drogą, która będzie decydować o tym, co ma szanse stać się viralem, a co nie. Wydawcy nie mają wiele czasu, muszą szybko przekonwertować swoje treści. Nawet te telewizyjne przenoszone bezpośrednio z offline`u do online`u muszą zacząć być w odmienny sposób komunikowane, ponieważ ich obecna forma wkrótce nie będzie mieć racji bytu.

5. AB BLOCKING 2.0: W poszukiwaniu równowagi

Natarczywość formatów, kiepskiej jakości komunikaty oraz ich powtarzalność skłoniły już 41% millenialsów w UK do skorzystania z usług serwowanych przez adblockery. Nie chodzi bowiem o całkowitą eliminację reklam, lecz o ich przemyślenie, weryfikację i zapewnienie wysokiej jakości treści komunikatów.

Ponad 60% spośród 190 milionów użytkowników z zainstalowanymi adblockerami jest skłonnych do zaprzestania ich użytkowania w imię bezpłatnego dostępu do treści i artykułów, co otwiera przestrzeń na dialog i zahamowanie niekorzystnego dla marketerów trendu. O ile kwestia blokowania treści na urządzeniach mobilnych została dość wcześnie zdiagnozowana – 0,3% użytkowników w skali globu – o tyle, już teraz warto podnieść dyskusję, w jaki sposób wysłuchać, poznać i rozwiązać słuszne uwagi konsumentów. To właśnie ich, a raczej nasz feedback doprowadzi do wypracowania najlepiej funkcjonujących rozwiązań będących złotym środkiem dla triady reklamodawca – wydawca – konsument.

Trudno nie odnieść wrażenia, iż dobiega końca era display and pray. Przerzucanie worków GRPs, czy duplikowanie wcześniejszych rozwiązań straci sens w nadchodzącym świecie audytu i segregacji reklam, zarówno przez specjalistyczne firmy, jak i samych użytkowników. Generowanie wysokiej jakości kontentu 360, natychmiastowa komunikacja, implementacja nowych technologii, customer experience, wejście w dialog z użytkownikiem oraz dostarczanie mu spersonalizowanych treści w dowolnej chwili, na dowolnym urządzeniu, oraz w zredefiniowanym formacie stanie się kluczowym zagadnieniem nadchodzących miesięcy. Show up, wise up, speed up - chyba nie ma dobitniejszego learningu dla branży.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij