TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Czy marketerzy rozumieją kobiety? – wyniki ankiety

Czy marketerzy rozumieją kobiety? – wyniki ankiety
Co kobiety myślą o kierowanych do siebie reklamach? Czy uważają, że reklamy traktują je stereotypowo? Jakie marki lubią najbardziej?Co je denerwuje w reklamach? Zobaczcie odpowiedzi naszych czytelniczek z ankiety na Dzień Kobiet!
O autorze
1 min czytania 2016-03-09

W naszej ankiecie wzięły udział 104 czytelniczki. Ponad 68% z nich jest w wieku 25-35 lat.

Niestety wyniki naszej ankiety jasno wskazują, że paniom nie podoba się większość reklam skierowanych do kobiet. Odpowiedź „rzadko mi się podobają” zaznaczyło ponad 66% z nich. 3,8% zaznaczyło „nie podobają mi się”, tylko 1,9% „podobają mi się” i 27,6% „większość mi się podoba”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przy pytaniu o marki, które rozumieją kobiety, najczęściej udzielane odpowiedzi to Dove (bezkonkurencyjny zwycięzca) oraz Always, dłuuugo za nimi Nike.

Tylko 1,9% ankietowanych stwierdziło, że reklamy nie traktują kobiet stereotypowo.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

16,3% czytelniczek odpowiedziało, że czują się dyskryminowane ze względu na płeć. 38,5% czuje się natomiast często dyskryminowane w reklamach. 

W reklamach płeć piękną denerwuje przede wszystkim:

  • wyidealizowany, sztuczny obraz kobiecego ciała
  • tani erotyzm
  • pokazywanie kobiet jako kur domowych (głównie reklamy produktów spożywczych i środków czystości), która
  • piosenki o okresie i podpaskach

Oto wypowiedzi niektórych ankietowanych:

Co kobiety chcą zmienić w reklamach? 57,6% chce mniej stereotypów, 29,8% więcej normalnych, naturalnych kobiet.

Marketerzy – co Wy na to?