Czy marketerzy rozumieją kobiety? - wyniki ankiety

Czy marketerzy rozumieją kobiety? - wyniki ankiety

Co kobiety myślą o kierowanych do siebie reklamach? Czy uważają, że reklamy traktują je stereotypowo? Jakie marki lubią najbardziej?Co je denerwuje w reklamach? Zobaczcie odpowiedzi naszych czytelniczek z ankiety na Dzień Kobiet!

W naszej ankiecie wzięły udział 104 czytelniczki. Ponad 68% z nich jest w wieku 25-35 lat.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Niestety wyniki naszej ankiety jasno wskazują, że paniom nie podoba się większość reklam skierowanych do kobiet. Odpowiedź "rzadko mi się podobają" zaznaczyło ponad 66% z nich. 3,8% zaznaczyło "nie podobają mi się", tylko 1,9% "podobają mi się" i 27,6% "większość mi się podoba".

Przy pytaniu o marki, które rozumieją kobiety, najczęściej udzielane odpowiedzi to Dove (bezkonkurencyjny zwycięzca) oraz Always, dłuuugo za nimi Nike.

Tylko 1,9% ankietowanych stwierdziło, że reklamy nie traktują kobiet stereotypowo.

 

16,3% czytelniczek odpowiedziało, że czują się dyskryminowane ze względu na płeć. 38,5% czuje się natomiast często dyskryminowane w reklamach. 

W reklamach płeć piękną denerwuje przede wszystkim:

  • wyidealizowany, sztuczny obraz kobiecego ciała
  • tani erotyzm
  • pokazywanie kobiet jako kur domowych (głównie reklamy produktów spożywczych i środków czystości), która
  • piosenki o okresie i podpaskach

Oto wypowiedzi niektórych ankietowanych:

Co kobiety chcą zmienić w reklamach? 57,6% chce mniej stereotypów, 29,8% więcej normalnych, naturalnych kobiet.

Marketerzy - co Wy na to?

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij