TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Co w startupach piszczy? Pięć najważniejszych wydarzeń tygodnia (04.03-10.03.16)

Co w startupach piszczy? Pięć najważniejszych wydarzeń tygodnia (04.03-10.03.16)
W Szwecji powstał „smartfonoobsługowy” sklep spożywczy, CEO Slacka zatrudnia ludzi, którzy osiągają sukces dzięki szczęściu, a Google testuje głosowy system płatniczy. Poniżej przedstawiamy 5 najważniejszych wydarzeń startupowych z tego tygodnia.
O autorze
2 min czytania 2016-03-10

fot. pixabay.com

1. Ten sklep w Szwecji nie zatrudnia ani ochroniarzy, ani kasjerów. Dostać się do niego mogą tylko użytkownicy aplikacji

W szwedzkim miasteczku Viken powstał pierwszy na świecie „smartfonoobsługowy” sklep spożywczy. Jest otwarty całą dobę, posiada podstawowe artykuły, takie jak pieczywo i nie zatrudnia personelu. Dostać się do niego mogą wyłącznie użytkownicy aplikacji BankID. Służy im ona do otwierania lokalu, skanowania dodanych do koszyka produktów i dokonywania płatności. Robert Ilijason, pomysłodawca projektu, zamierza spopularyzować tego rodzaju samoobsługowe sklepy w małych miastach w Szwecji.

czytaj więcej >

2. Chcesz pracować w Slacku? Przygotuj się na to pytanie

Jaką cześć sukcesu zawdzięczasz szczęściu? To pytanie Stewart Butterfield, CEO Slacka, zadaje kandydatom o pracę podczas rozmów kwalifikacyjnych. Wydawać się może, że właściwa odpowiedź to: „zawdzięczam ciężkiej pracy”. W przypadku tego przedsiębiorcy jest jednak inaczej. Butterfield mówi, że aż 98 proc. sukcesu osiągnął właśnie dzięki szczęściu. Takich też kandydatów ceni bardziej, niż tych, którzy o szczęściu nie wspominają.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

czytaj więcej >

3. Mówisz: zapłacę z Google i wychodzisz ze sklepu. Spółka testuje głosowy system płatniczy

Google testuje „głosowy” system płatniczy. Jego podstawą jest aplikacja mobilna Hands Free. Po zainstalowaniu jej na smartfonie, należy zarejestrować się w systemie, podać swoje dane personalne, zdjęcie i skonfigurować ją z kartą płatniczą. Dokonując zakupu wybranych produktów, wystarczy podejść do kasy w sklepie i powiedzieć: „zapłacę z Google”. Pracownik sklepu zobaczy wtedy na ekranie komputera nasze zdjęcie, tym samym zweryfikują tożsamość i zaakceptuje transakcję. Póki co, usługa Hands Free testowana jest w sieci McDonald’s i Papa John’s w Los Angeles.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

czytaj więcej >

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

4. Były Paczkomaty, Pralniomaty i Coolomaty. Teraz czas na Węglomaty

Przedsiębiorcy co raz częściej stawiają automaty, które mają usprawniać proces sprzedaży. I tak na przykład, InPost uruchomił sieć Paczkomatów, Hi’Shine Pralniomatów, a sklep Alma Coolomatów. Po podobne rozwiązanie sięgnęła również spółka Tani Opał, która za pośrednictwem Węglomatów będzie dystrybuować węgiel i ekogroszek. Usługa ta ma ułatwić klientom firmy kupno ich produktów. Póki co, automaty z opałem stoją w kilku wybranych sklepach Biedronka, a z czasem mają pojawić się w kolejnych punktach.

czytaj więcej >

5. Bądź miły. Zdaniem Google, dzięki temu zbudujesz dobry zespół

W ciągu dwóch lata zespół Google przeprowadził ponad dwieście wywiadów z pracownikami spółki. Przedstawiciele giganta z Mountain View chcieli dowiedzieć się, jakie czynniki wpływają na jakość pracy ich podopiecznych. Okazało się, że największe znaczenie ma nastawienie współpracowników. Chodzi o to, żeby byli mili dla innych członków zespołu, potrafili ich wysłuchać i w razie potrzeby pomóc.

czytaj więcej >