Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Social media w branży fitness i crossfit. Część I – w jakich obszarach obiekty sportowe mogą wykorzystać potencjał mediów społecznościowych?

Social media w branży fitness i crossfit. Część I – w jakich obszarach obiekty sportowe mogą wykorzystać potencjał mediów społecznościowych?
W prasie marketingowej oraz internecie można znaleźć wiele, bardzo ciekawych i przydatnych publikacji, dotyczących sposobów na realizowanie skutecznych działań social media i metod prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku, Twitterze, czy Instagramie.
O autorze
2 min czytania 2016-03-10

Temat komunikacji marketingowej dla branży fitness, naszym zdaniem warto jednak potraktować indywidualnie ze względu na jego specyfikę.

W pierwszej części artykułu zajmiemy się podstawami dotyczącymi social media dla klubów fitness oraz boksów crossfit, czyli odpowiedzią na pytanie, w jakich obszarach obiekty sportowe mogą wykorzystywać media społecznościowe. Do jakich celów, klubom fitness służą działania na Facebooku? Co dzięki nim mogą osiągnąć? Jest to naszym zdaniem fundament, od którego należy zacząć budowanie strategii działań w social media. Nie wystarczy bowiem stwierdzenie „wszyscy są na Facebooku, to my też musimy być!”. Za tą obecnością musi iść spójna wizja tego, do czego w zasadzie działania marketingowe mają nam służyć. Każdy klub jest bowiem indywidualnym przypadkiem i znajduje się na innym etapie rozwoju, boryka się z innymi problemami, ma różne potrzeby. I to właśnie do tej indywidualnej sytuacji danego klubu fitness lub boksu crossfit, należy dostosować działania w mediach społecznościowych.

Marka i wizerunek

Działania w social media stanowią z reguły jeden z elementów szerszego planu marketingowego klubu fitness, obok na przykład reklamy w prasie, radio, czy środkach komunikacji miejskiej. Co istotne, wszystkie powinny być ze sobą spójne. Jeżeli odgórne działania ukierunkowane są na budowanie świadomości i wizerunku marki, to wszystko co robimy w mediach społecznościowych powinno tego samego dotyczyć. Treści, które klub fitness udostępnia na swojej stronie, bądź profilu, powinny być zawsze pochodną założeń przyjętych w ramach marketingu, a wcześniej analizy biznesowej (w tym chociażby segmentacji rynku).

Twój klub nastawiony jest na klientów premium? Jest klubem wyłącznie dla kobiet? A może strategia marketingowa zakłada, że najważniejszą wartością, na której opieracie działalność jest to, że klub otwarty jest 24h na dobę? Pozycjonujecie się jako rodzinny klub fitness lub obiekt z najlepszymi zajęciami zumby w okolicy? Co Was wyróżnia i dlaczego ktoś ma zostać klientem właśnie Waszego obiektu? W zależności od przyjętej strategii, kluby fitness powinny udostępniać w mediach społecznościowych materiały powiązane z nadrzędnym przekazem, wokół którego budują swoją komunikację.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sprzedaż

Media społecznościowe mogą być także świetnym narzędziem sprzedażowym. Umożliwiają udostępnianie informacji o aktualnych promocjach, jak również zbieranie danych potencjalnych klientów, których można zainteresować bieżącą ofertą obiektu. Płatne narzędzia reklamowe platform społecznościowych także mogą skutecznie wspomagać sprzedaż karnetów oraz usług.

W ramach promocji sprzedaży, klub fitness może zastosować takie techniki jak okresowe obniżki cen karnetów, bezpłatne wejściówki na zajęcia, rabaty na umowy długoterminowe, zniżki dla klientów za rekomendacje i polecenia klubu znajomym. Wszystko to jest możliwe do zakomunikowania za pośrednictwem kanałów społecznościowych. Social media są także bardzo dobrym narzędziem do wykorzystania przy różnego rodzaju konkursach organizowanych przez obiekty sportowe i ich partnerów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Relacje z klientami

Social media, to również bardzo ważna platforma komunikacji z klientami. Wraz ze wzrostem popularności serwisów społecznościowych, klienci coraz częściej wolą kontaktować się z firmami właśnie w ten sposób. Zdają sobie sprawę (oraz oczekują tego!), że mogą uzyskać odpowiedź szybciej i łatwiej, niż dzwoniąc lub wypełniając formularz kontaktowy na stronie klubu fitness lub boksu crossfit.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Obiekty sportowe, za pośrednictwem platform społecznościowych mogą z kolei w prosty i szybki sposób udostępniać informacje o zmianach w grafikach, godzinach otwarcia w czasie świąt, bądź przypominać o aktualnym rozkładzie zajęć.

Social media mają także swoje ciemne strony. Dotyczy to na przykład sytuacji kryzysowych. Bowiem właśnie za pośrednictwem mediów społecznościowych problemy, przykrości i komplikacje dotyczące marki lub firmy, rozpowszechniają się najszybciej. Co więcej, klienci znając siłę i moc swojego oddziaływania, w przypadku osobistego niezadowolenia z obsługi bądź usługi, są bardziej skłonni do rozpowszechniania niepochlebnych opinii w internecie – również kluby fitness powinny być na to wyczulone.

Powyższy artykuł nie wyczerpuje tematu social media dla klubów fitness i boksów crossfit, stanowi jedynie zbiór podstawowych wytycznych w tym temacie. Wskazane w artykule sugestie i płynące z nich wnioski warto przełożyć na sytuację konkretnego obiektu i dostosować je do realiów, sytuacji oraz aktualnych potrzeb marketingowych i sprzedażowych firmy.