Raport Blogi Kulinarne 2012 – raport Olgi Smile

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Raport Blogi Kulinarne 2012 – raport Olgi Smile

Największy blog kulinarny odwiedza milion osób miesięcznie, dwanaście blogów notuje ruch powyżej 100 tys. użytkowników co miesiąc. W Polsce zarejestrowanych jest prawie 3 tys. blogów z przepisami, które odwiedza 9 mln Polaków. Przegląd blogów można znaleźć w raporcie przygotowanym przez Olgę Smile.

Olga Smile dziennikarka kulinarna, PR-owiec, autorka 5 książek kucharskich, prowadzi od 6 lat autorskiego bloga www.OlgaSmile.com. Specjalizuje się w fotografii kulinarnej na potrzeby wydawnictw, prasy, Internetu oraz współpracuje z agencjami reklamowymi. Jej wyczucie smaku i umiejętność komponowania potraw sprawiły, że stworzyła silną markę wokół której zgromadziła olbrzymie grono stałych i zaangażowanych czytelników. Z pasją przystępuje do nowych wyzwań i angażuje się w projekty kulinarne. Uśmiecha się przez większość życia wierząc, że uśmiech łagodzi obyczaje i sprawia, że życie staje się łatwiejsze, w końcu jak sama mówi "nazwisko zobowiązuje.”

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Z raportu można dowiedzieć się, którzy blogerzy kulinarni:

  • prowadzą autorskie programy kulinarne telewizyjne lub radiowe,
  • cyklicznie publikują w magazynach, prasie i serwisach internetowych,
  • współpracują z prasą, publikując zdjęcia potraw i przepisy w druku lub serwisach internetowych,
  • przeprowadzili efektywnie największe konkursy internetowe w kulinariach,
  • wykonują odpłatne zdjęcia na zlecenia oraz stylizacje dań w ramach wykonywanych sesji fotograficznych,
  • prowadzą warsztaty kulinarne,
  • publikują filmy na Youtube,
  • mają fan page na Facebooku powyżej 3000 fanów,
  • przygotowały własne aplikacje mobilne,
  • poszerzyły swoją działalność o usługi cateringowe,

Najpopularniejszymi blogami kulinarnymi są: Kwestia Smaku, Kotlet.tv, Moje Wypieki, Pozytywna Kuchnia  i blog Olgi Smile. Blogosferę kulinarną zdominowały kobiety. Jednak na YouTube najpopularniejszy kanał prowadzi mężczyzna.

- Fakt, że Polacy szukają przepisów w sieci wykorzystują blogerzy. Jedni tworzą własne aplikacje mobilne z przepisami, inni uruchamiają kanały wideo na YouTube – podkreśla Rafał Krzyżański z Listonic. Najpopularniejszymi kanałami wideo są: Kocham Gotować (ponad 55 tys. widzów), Kotlet.tv (ponad 14 tys. widzów) i Pozytywna Kuchnia (ponad 6 tys. widzów). Blogi kulinarne to także interakcja z fanami, między innymi na profilach serwisu Facebook. Największą ilością fanów cieszy się Fan Page Kwestii Smaków – ponad 83 tysiące, następnie Moje Wypieki – ponad 62 tysiące i Kocham Gotować – ponad 49 tys. fanów.

Blogerzy kulinarni nie tylko gotują i publikują przepisy. – Raport ukazuje blogerów kulinarnych jako kreatywne i otwarte osoby, działające na wielu płaszczyznach - chwali Olga Smile, blogerka kulinarna i autorka raportu. Publikacja została podzielona na kilkanaście działów, w każdym przedstawione zostały sylwetki blogerek publikujących przepisy w prasie, współpracujących z telewizjami czy piszących książki kucharskie. Jedni sprzedają zdjęcia potraw czy robią sesje na zlecenie, drudzy prowadzą firmy cateringowe, jeszcze inni organizują konkursy i warsztaty.

O wszystkich można przeczytać w raporcie autorstwa Olgi Smile i Listonic.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij