TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Internauci kontra reklamy. W jakie formaty klikamy najczęściej?

W jakich krajach internauci najczęściej klikają w reklamy i jakie formaty są najbardziej skuteczne? Na te pytania odpowiada Gemius. Dane z kilkunastu rynków Europy Środkowej i Wschodniej od dziś są dostępne na stronie www.admonitor.gemius.com.
O autorze
1 min czytania 2016-03-16

Można je samodzielnie analizować i pobierać w formie nowoczesnych grafik.

Prezentowane dane dotyczą Bułgarii, Chorwacji, Czech, Estonii, Litwy, Łotwy, Polski, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Turcji, Ukrainy oraz Węgier. Obecnie na stronie www.admonitor.gemius.com można analizować dane z dwóch ostatnich kwartałów 2015 roku.

Na Ukrainie internauci klikają w kampanie reklamowe najczęściej

Z raportu wynika, że najwyższy współczynnik klikalności (średni CTR) osiągają kampanie reklamowe na Ukrainie (0,96 proc.).Na drugim miejscu znajduje się Turcja, w której wartość współczynnika klikalności wyniosła 0,63 proc. Na trzecim miejscu znalazła się Bułgaria (0,6 proc.).

Najbardziej popularną formą pozostają banery

Zgodnie z obserwowanym od dłuższego czasu trendem, najpopularniejszą formą reklamy internetowej pozostają standardowe banery – graficzna forma przekazania treści informacyjnych bądź reklamowych. Jedynym krajem, w którym ten format wykorzystany był w mniej niż 70 proc. wszystkich kampanii reklamowych są Czechy (66 proc.). W pozostałych analizowanych krajach udział tych formatów w kampaniach przekracza 70 proc. osiągając najwyższy wynik na Węgrzech – 94 proc.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak pokazują dane na www.admonitor.gemius.com, po formaty rich media (reklamy multimedialne) sięga się nadal znacznie rzadziej. Ich udział w kampaniach reklamowych przekracza 50 proc. tylko w dwóch europejskich krajach – w Słowenii (54 proc.) i Czechach (54 proc.).

Większy CTR dla formatów rich media

Choć udział banerów w kampaniach jest znacznie wyższy, to właśnie formaty rich media uzyskują wyższe wskaźniki klikalności. Jedynym wyjątkiem są Czechy – tu CTR dla obu formatów jest zbliżony, choć z reklamami multimedialnymi (CTR 0,28 proc.) wygrywają banery (0,29 proc.).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Najwięcej wyświetleń nadal na PC

Spośród wyświetleń reklam wykonywanych na PC, tabletach i smartfonach we wszystkich analizowanych krajach zdecydowanie wygrywają komputery osobiste. 88 proc. wyświetleń reklam to najwyższy wynik dla PC – osiągnięto go w trzech krajach, czyli w Polsce, Słowenii i Ukrainie. Najmniej – 75 proc. wyświetleń na komputerach osobistych – odnotowano w Serbii.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Więcej na: www.admonitor.gemius.com