Co w startupach piszczy? Pięć najważniejszych wydarzeń tygodnia (11.03-17.03.16)

Co w startupach piszczy? Pięć najważniejszych wydarzeń tygodnia (11.03-17.03.16)
Wirtualna Polska kupiła porównywarkę TotalMoney, przedsiębiorcy z Poznania stworzyli inteligentny kosz na śmieci, a polska fizyk zbudowała panel słoneczny, którym naładujemy smartfony. Poniżej przedstawiamy 5 najważniejszych wydarzeń startupowych z tego tygodnia.
O autorze
2 min czytania 2016-03-17

Na zdjęciu: inteligentny kosz Bin-e | fot. materiały prasowe 

1. 14,5 mln złotych za TotalMoney. To pierwsze przejęcie Wirtualnej Polski w tym roku

Za 14,5 mln złotych Grupa Wirtualna Polska kupiła porównywarkę produktów finansowych TotalMoney. Świeżo nabyty serwis pomoże spółce wzmocnić jej pozycję w finansowym segmencie rynku e-commerce. Tym samym partnerzy będą wspólnie generować leady dla instytucji finansowych. Przejęcie TotalMoney przez Grupę Wirtualna Polska jest pierwszą akwizycją, którą gigant zrealizował w tym roku. W zeszłym kupił 7 podmiotów.

czytaj więcej >

2. Segreguje i informuje firmy sprzątające, gdy jest pełny. Ten kosz na śmieci, to pomysł poznańskich przedsiębiorców

Przedsiębiorcy z Poznania opracowali koncepcję inteligentnego kosza na śmieci. Bin-e, o którym mowa, samodzielnie segreguje odpadki, a gdy jest już pełny, informuje, dzięki aplikacji mobilnej, firmy zajmuje się wywozem nieczystości, że mogą go opróżnić. Stojący za projektem Marcin Łotysz i Jakub Luboński wyjaśniają, że do czerwca 2016 roku opracują prototyp Bin-e, a w kolejnym roku uruchomią jego sprzedaż.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

czytaj więcej >

3. 500 mln zł na rozwój startupów. Powstanie w Polsce Fundusz Funduszy

Rząd utworzy Fundusz Funduszy, który będzie wspierać finansowo rozwój innowacyjny przedsiębiorstw technologicznych. W projekt ten zaangażowała się Grupa PZU i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Wspólnie wyżej wymienione instytucje będą inwestować kapitał w startupy. Ustalono, że początkowo budżet organizacji wyniesie 500 milionów złotych. Po środki te sięgać mają fundusze venture capital, które następnie wpompują zdobyte pieniądze w innowacyjne projekty.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

czytaj więcej >

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

4. Uzależnia i trzeba za niego płacić. Dlatego Slack osiągnął sukces?

Slack to komunikator popularny w środowisku zawodowym. Korzysta z niego 2,3 mln użytkowników, przy czym, 675 tysięcy osób płacie za dostęp do usługi. Startup ten wyceniany jest na blisko 3 mld dolarów. Czemu zawdzięcza rynkowy sukces? Satya van Heummen, dyrektor ds. marketingu w Fileboard, wyjaśnia, że istnieją trzy powody. Wymienia: presję społeczną, uzależnienie i źródło informacji. Jego zdaniem Slack angażuje emocjonalnie użytkowników.

czytaj więcej >

5. Panele słoneczne naładują baterie w smartfonach. Wynalazek Olgi Malinkiewicz ma zrewolucjonizować energetykę

Do tej pory podstawowym budulcem ogniw fotowoltaicznych był krzem. Olga Malinkiewicz, polska fizyk, chce zastąpić go perowskitami. Wykonując panele słoneczne właśnie z tego materiału ich produkcja ma być tańsza, a same fotoogniwa znajdą szersze zastosowanie. Malinkiewicz nadrukowuje je na folię PET, dzięki temu, powstałe tak panele słoneczne są bardzo cienkie, elastyczne, pracują wydajniej i może nałożyć ja na właściwie dowolną powierzchnię. Korzystając z tej technologii stworzyła ogniwo fotowoltaiczne, które ładuje baterie smartfonów.

czytaj więcej >