Loko ratuje świat – charytatywna bajka nagrana przez blogerów

Najlepszy prezent na Mikołajki? Bajka, która spełnia marzenia! Od dziś w serwisie Audioteka.pl „Loko” ratuje świat, a blogerzy pomagają niewidomym dzieciom.
O autorze
1 min czytania 2012-12-05

„Loko” to historia marionetki, która musi uratować teatr lalek przed złym dyrektorem. By osiągnąć cel – uchronić przyjaciół przed odcięciem sznurków przez żądnego wiecznej sławy dyrektora – Loko musi wykonać 3 zadania, w realizacji których pomagają mu napotykani nowi przyjaciele.

Ta mądra, zabawna i pouczająca historia, to efekt projektu „Blogerzy dzieciom”, w ramach którego najgłośniejsze nazwiska polskiej blogosfery – Łukasz Jakóbiak, Jakub Jankowski, Maciej Budzich, Paweł Lipiec, Olga Smile, Maciej Maciejowski, Agata Chmielewska, Tomek Tomczyk i Dorota Kamińska – nagrali bajkę w formie audiobooka.

– Nie czytam już bajek ani baśni, nie pamiętam, kiedy ostatni raz sięgnąłem po Andersena, czy cokolwiek od braci Grimm, które w dzieciństwie sobie poczytywałem. Jednak najbardziej irytujące jest to, że jestem już na tym etapie, że bajki czytam innym – pisał tuż po nagraniu Tomek Tomczyk na blogu kominek.es

To bezprecedensowy projekt, gdyż cały dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Tęcza”. W ten sposób blogerzy chcą osiągnąć potrójny cel – pomóc potrzebującym, dać ciekawą alternatywę na prezent Mikołajkowy i Gwiazdkowy, pokazać, że polska blogosfera, to grono kreatywnych, zgranych i życzliwych osób z wielkimi sercami.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Autorem bajki i reżyserem audiobooka jest jeden z czołowych polskich reżyserów – Krzysztof Czeczot, który reżyserował również pierwszego polskiego audiobooka 3D „Blade Runner” oraz laureat Złotej Kaczki za „Grę o tron”. Postprodukcją i udźwiękowieniem zajęło się Sound Boom Studio.

– Zaplanowaliśmy dwa dni pracy w studio, ale… wszyscy się tak przejęli swoimi rolami, że nagraliśmy wszystkie głosy w jeden dzień! To był dzień spędzony w świetnym towarzystwie ale też na ciężkiej pracy. – relacjonuje Paweł Lipiec, pomysłodawca projektu i producent wykonawczy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Świetna atmosfera, dzień pełen wrażeń, niełatwa robota i rewelacyjne towarzystwo. To Krzysztof Czeczot i Wojciech Urbański wyczarowali z nas ten klimat – jestem bardzo ciekawy jak nas ocenią najmłodsi słuchacze. Fajnie robić dobre rzeczy – pisze na swoim blogu mediafun.pl Maciej Budzich.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Blogerzy nagrali całość za darmo, bez jakiegokolwiek wynagrodzenia a Audioteka sprzedaje gotowe nagranie nie pobierając żadnych opłat. Realizacja projektu nie mogłaby odbyć się bez wsparcia partnerów – serwisu Audioteka.pl, Miasta Gdańsk i agencji K2.