TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Pedał”, „szmata”, „brudas” – A jeśli kiedyś tak nazwą Twoje dziecko?

Niespełna kilka sekund Twojego czasu wystarczy, aby przeciwstawić się zalewowi krzywdzących treści w sieci – tłumaczą autorzy nowej kampanii społecznej HejtStop, przedstawiając jednocześnie narzędzie do realnego przeciwdziałania mowie nienawiści w Internecie. Od tego tygodnia kampania rusza w prasie
O autorze
1 min czytania 2016-03-24

– Hejt w sieci stał się powszechnym zjawiskiem. Wydawałoby się, że zadomowił się on w internetowej przestrzeni na dobre i nie ma na niego sposobu. A przecież nawoływanie do nienawiści w Internecie jest przestępstwem, tak samo jak w prawdziwym świecie. Dlatego stworzyliśmy realne rozwiązanie dla tych, którzy chcieliby wyeliminować taki język z otaczającego nas świata. Teraz każdy anonimowo może wskazać krzywdzącą treść, którą my zgłosimy organom ścigania. Razem zablokujemy mowę nienawiści! – przekonuje Joanna Grabarczyk z Projekt: Polska, współorganizatorka akcji. – Naszym działaniem chcemy zachęcać wszystkich internautów do aktywnego uczestnictwa w usuwaniu krzywdzących treści z sieci – dodaje Joanna Grabarczyk. 

W ramach akcji powstało proste narzędzie informatyczne oparte na rozwiązaniu używanym w serwisie SzybkaPapuga.pl. Pozwala ono internautom anonimowo zgłaszać do prokuratury wszystkie przypadki mowy nienawiści. W 3 sekundy. Każdy, kto uzna, że widzi przykład mowy nienawiści w Internecie poprzez stronę www.hejtstop.pl wysyła screen lub link do niej. Następnie prawnicy ze start-upu SzybkaPapuga.pl sprawdzają, czy faktycznie przesłana treść łamie przepisy prawa, a jeśli tak – przygotowują zgłoszenie do prokuratury. 

Organizator: Projekt: Polska.
Partnerzy projektu: VML Poland, SzybkaPapuga.pl
Projekt realizowany jest w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z funduszy EOG.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing