Konkurs Young Creatives to całoroczny Program oparty na współpracy z Festiwalem Cannes Lions i Festiwalem Eurobest, którego SKM SAR jest jedynym przedstawicielem w Polsce. Konkurs skierowany jest do młodych pracowników branży komunikacji marketingowej, którzy nie ukończyli 31 lat.
Program Young Creatives ma dwie edycje – wiosenną, której nagrodą jest wyjazd na Festiwal Cannes Lions oraz jesienną, której nagrodą jest wyjazd na Festiwal Eurobest. Program ten stał się platformą wymiany doświadczeń oraz prezentacji młodych talentów z branży reklamowej i okołoreklamowej, w Polsce i na świecie. Rokrocznie, we wszystkich wydarzeniach Young Creatives, bierze udział w Polsce ponad 1000 osób – powiedziała Anka Zimecka, Szef Biura Konkursowego w SKM SAR.
Zobacz również
Konkurs Young Creatives daje uczestnikom możliwość samodzielnej pracy nad briefem napisanym przez Klienta. Prace uczestników ocenia jury złożone z ekspertów z branży komunikacyjnej: dyrektorów kreatywnych, designerów, fotografów, ale również strategów, mediowców oraz marketerów. Jest to okazja do pokazania swoich umiejętności kreatywnych, zarówno środowisku reklamowemu jak i klientom. Dla młodych marketerów natomiast konkurs jest sprawdzianem umiejętności współpracy z agencjami reklamowymi. Nagrodą w konkursach jest możliwość zmierzenia się z teamami kreatywnymi i marketingowymi z całego świata podczas festiwali Cannes Lions oraz Eurobest.
Uczestnicy wiosennej edycji Programu startowali w kategoriach Print, Film, Cyber, Design, PR, Media oraz Clients, tworząc swoje prace w 24 lub 48 godzin, na zadany temat. Nominacje zostaną ogłoszone podczas gali KTR 24 maja, a w kategorii Media podczas gali Innovation AD #Award 23 maja w Teatrze Polskim.
PRINT
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Partnerem kategorii Print było m. st. Warszawa. Uczestnicy tej kategorii mieli za zadanie przygotowanie plakatu promującego utrzymywanie porządku nas Wisłą.
Przewodniczącą kategorii była Katarzyna Sośnierz/ Lvov.
Do kategorii Print zgłosiło się 35 dwuosobowych teamów z agencji reklamowych, interaktywnych, domów mediowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nominacje:
FILM
Partnerem kategorii Film była Kuchnia Czerwony Rower. Uczestnicy mieli za zadanie w ciągu 48 godzin nakręcić spot promujący restaurację jako miejsce gdzie jedząc można pomóc – zysk ze sprzedaży posiłków wspiera osoby potrzebujące pomocy.
Kategorią Film opiekowała się również Katarzyna Sośnierz/ Lvov.
Do kategorii Film zgłosiło się 23 teamy.
Nominacje:
CYBER
W kategorii Cyber kreatywni mieli za zadanie stworzenie projektu kampanii zintegrowanej w Social Mediach dla Lotto.
Kategorii przewodniczyła Dorota Bubka/ Artagence.
Do kategorii Cyber zgłosiło się 43 teamów.
Nominacje:
DESIGN
Partnerem kategorii Design był Żywiec. Zadaniem było stworzenie znaku graficznego w formie zewnętrznego znaku świetlnego dla Żywca.
Przewodniczącym kategorii był Rafał Nagiecki/ Saatchi & Saatchi / Interactive Solutions. Brief napisała Ela Twardowska/ Ogilvy & Mather.
Do kategorii Design zgłosiły się 34 teamy.
Nominacje:
PR
Partnerem kategorii PR był Żywiec. Zadaniem uczestników było opracowanie wizerunkowej kampanii PR dla marki.
Kategorią opiekował się Sebastian Stępak / MSLGROUP. Brief napisała Ela Twardowska/ Ogilvy & Mather.
Do kategorii PR zgłosiło się 11 teamów z agencji PR i reklamowych.
Nominacje:
CLIENTS
Partnerem kategorii Clients była Szlachetna Paczka. Za zadanie było stworzenie briefu kreatywnego, który łączył działania Szlachetnej Paczki z działaniami Marki uczestników.
Kategorią opiekował się Bartek Rams/ Heart&Brain.
Do kategorii Clients zgłosiło się 9 teamów złożonych z pracowników marketingu.
Nominacje:
MEDIA
Partnerem kategorii Media było Co Jest Grane 24. Uczestnicy mieli za zadanie opracowanie strategii mediowej, której celem miało być wypromowanie nowego serwisu kulturalnego Co Jest Grane 24.
W jury konkursu zasiedli wybrani przedstawiciele jury konkursu Innovation AD #Award 2016, a opiekunem został Tomasz Skowroński / MediaCom.
Do kategorii Media zgłosiło się 36 teamów.
Nominacje:
Eliminacje konkursowe odbywały się w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych.