1. W marketingu najważniejsze są…
efekty biznesowe.
Zobacz również
2. Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mojej marce skrzydeł, to…
narodziny marki Orange, która 28 kwietnia 1994 roku zastąpiła w Wielkiej Brytanii markę Rabbit.
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to…
rebranding TP na Orange.
4. Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumny, to…
poza konceptem marketingowym Serce i Rozum, wymienię uruchomienie sekcji obsługi klienta na profilu FB, którą jako pierwszy telekom wprowadziliśmy ponad rok temu.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…
staram się nie zazdrościć innym, ale w 2012 duże wrażenie zrobiła na mnie kampania marki Tyskie – Piąty Stadion.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to…
płatności z wykorzystaniem technologii NFC (near field communication), które wprowadziliśmy pod koniec października jako Orange Cash.
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to…
kupowanie fanów na FB przez niektóre marki, próbujące ścigać się na liczbę lajków. Trudno tu może mówić nie tyle o przereklamowaniu, ale wątpliwość dotyczy po prostu sensu takich działań.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
zrozumienie biznesu, precyzyjnie określone wyzwania i inspirujące briefy.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
obserwacji otaczającej mnie rzeczywistości.
10. Gdybym miał sprzedawać polskie koszulki w Chinach, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe, to…
pewnie nie sprzedawałbym samych koszulek, ale aplikacje mobilne np. gry, a koszulki z nadrukowanymi kodami rozdawałbym jako klucze do pozyskiwania nowych, darmowych funkcji.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
lubię wywierać wpływ na rzeczywistość, a marketing to budowanie marek, które bardzo silnie oddziałują na zachowania, przyzwyczajenia czy wręcz trendy kulturowe.
Paweł Patkowski – dyrektor Marki, Mediów i Komunikacji Orange Polska, odpowiedzialny za strategię marki oraz komunikację marketingową Orange Polska, członek założyciel Stowarzyszenia Marketing 4 Business.
Poprzednio (od 2007 r.) pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Komunikacji Marketingowej w Polkomtelu.
W latach 2001-2007 był szefem marketingu Adidas Poland. Wcześniej dyrektor marketingu Browarów Brok S.A. Drogę zawodową rozpoczął w agencji reklamowej Lintas, gdzie jako account director pracował dla klientów: Unilever, Polkomtel, Telekomunikacja Polska, Castrol, Casio, OFE Bankowy i Bank Śląski.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz Institut Francais de Gestion, doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Wykładowca menedżerskich studiów podyplomowych w Katedrze Zarządzania w Gospodarce SGH. Praktyk z bogatym doświadczeniem zawodowym.
Autor książki „Potencjał konkurencyjny marki”.