Reklama dnia: nie każdy chce być strażakiem

Reklama dnia: nie każdy chce być strażakiem
Osoby z niepełnosprawnością w roli strażaków? Zobaczcie przewrotną kampanię Fundacji Integracja i agencji Walk Digital.
O autorze
1 min czytania 2016-04-06

Kampania społeczna pod hasłem „Nie chcę być strażakiem” rozpoczęła się 9 marca br. Działania prowadzone są na rzecz promocji zatrudniania osób z niepełnosprawnością oraz zmiany terminologii stosowanej w polskim systemie orzekania o niezdolności do pracy.

W ramach kampanii powstał bardzo ciekawy spot. Zobaczcie sami:

Nadopiekuńczość, litość czy zakłopotanie to częste postawy wobec osób niepełnosprawnych, prowadzące do powstawania niepotrzebnych barier. Aby je przełamać postawiliśmy na przewrotną formę kampanii. Autoironia jest w końcu najbardziej dojrzałą formą poczucia humoru. Zależało nam na tym, by akcja była głosem osób z niepełnosprawnością oraz pokazała tę grupę jako aktywną, asertywną i posiadającą dystans do siebie. Wierzymy, że jeśli coś ma się zmienić w sposobie pokazywania Polaków z niepełnosprawnością w mediach, to ta zmiana musi zacząć się od twórców kampanii społecznych – komentował Alek Frydrych, Dyrektor Kreatywny Walk Digital.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

WALK Digital przygotowało strategiczno-kreatywną koncepcję kampanii „Nie chce być strażakiem”. WALK PR odpowiada za działania media relations oraz influencer relations. Produkcją filmu do kampanii zajął się dom produkcyjny Lucky Luciano, dźwiękiem studio Sound Tropez, a postprodukcją obrazu DI Factory i LocoMotiv. Reżyserem filmu jest Maciek Kowalczuk, a za zdjęcia odpowiada Bartek Kaczmarek. Zaangażowane podmioty wzięły udział w przedsięwzięciu pro bono.

W ramach kampanii powstała również elektroniczna petycja na rzecz zmiany nazewnictwa w polskim systemie orzekania o niepełnosprawności, dostępna pod tym adresem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

To już kolejna współpraca agencji Walk Digital i Fundacji Integracja. Przypominamy bardzo dobrze przyjętą kampanię „Szacun Tropików”.

PS 2

W naszym cyklu Reklama dnia opisywaliśmy niedawno inną bardzo ciekawą i zrealizowaną w Polsce kampanię społeczną – Weź raka na cel. Zobaczcie, bo warto!

PS 3

Kampanią społeczną, która ostatnio również przyciągnęła naszą uwagę jest kampania „How do You see me?” przygotowana na Światowy Dzień Zespołu Downa. W jej ramach powstał świetny spot z udziałem aktorki Olivii Wilde.

PS 4

Więcej inspirujących kampanii znajdziecie codziennie na naszej Suszonce. Zapraszamy!