Euro w komunikacji na Facebooku

Firmy wykorzystują motywy Euro 2012, niezależnie od tego czy są sponsorami tej imprezy i czy w ogóle w swojej strategii nawiązują do futbolu. Użytkownicy Facebooka chętnie reagują na takie treści. Czy przełoży się to na korzyści dla marki?
O autorze
2 min czytania 2012-06-14

Twórcy Sotrendera przeanalizowali wszystkie najpopularniejsze wpisy Facebookowych profili polskich firm i marek od początku Euro do 14 czerwca. Aż 95% komunikatów z czołowej setki nawiązywało do gry polskiej drużyny.

Kto najlepiej wykorzystał momenty uniesień? Najbardziej angażujący wpis z tego okresu Euro 2012 pochodził z fanpage’a Serce i Rozum. Maskotki Orange (dawniej Telekomunikacji Polskiej) w dniu meczu otwarcia wołały: „Chłopaki! Dziś wszyscy jesteśmy z Wami!”, dodając „Jeśli kibicujesz dzisiaj naszym – udostępnij!”. Okazało się to bardzo skuteczne. Ten post polubiło aż 15688 użytkowników, skomentowano 736, a udostępniło – rekordowe 61347 razy. Kilka godzin przed meczem z Rosją maskotki napisały: „Rozum, no przecież Ci mówię, że dziś kibicujemy Sercem!!!”, ilustrując kolejnym obrazkiem (odpowiednio: 15960 „lajków”, 324 komentarzy, 6616 „share’ów”). Wysokie, 5. miejsce w rankingu, zajął profil Orange Polska, który w południe 12 czerwca napisał: „Kto chce, aby Polska wygrała dziś z Rosją, klika »lubię to«! Pokażmy, ilu nas jest. (…)”, co „polubiło” 14768 użytkowników, skomentowało 1282, a udostępniło dalej 103.

Resztę podium zajęły wpisy zamieszczone tuż po meczu Polska-Rosja. Na drugim miejscu rankingu znalazł się wpis na fanpage’u portalu Komixxy:Kliknij Lubię to, aby podziękować za piękny mecz!” z banerem z niecenzuralną pochwałą gry polskiej reprezentacji. Dotychczas polubiło go 20670 użytkowników, skomentowano go 281 razy, a udostępniono dalej 1429 razy. Tu za nim znalazło się pochodzące ze strony serwisu Bebzol zdjęcie uradowanych polskich piłkarzy z komentarzem: „Brameczka była piękna! Dziękujemy!” (17504 „lubię to”, 957 komentarzy, 6495 udostępnień). Czwarte miejsce zajął Kwejk ze zdjęciem psa przedkładającego kawałki kiełbasy leżące na kartce z napisem „Polska” nad ogórka z kartki „Czechy”, opatrzone tekstem „Uf, kamień z serca : )” (17624 „lajków”, 816 komentarzy, 4013 udostępnień).

Jak widać, w czołówce rankingu znalazły się zarówno zabawne treści, jak i proste wezwania do wyrażania emocji. Także wiele innych fanpage’ów starało się dowcipnie wykorzystać okazję, na przykład fanpage Popieram zakaz palenia w miejscach publicznych opatrzył zdjęcie bramkarza polskiej reprezentacji komentarzem: „Czasami Tytoń nie jest taki zły i ratuje tyłek”, a napój Kubuś napisał po bramce swego imiennika Błaszczykowskiego w meczu z Rosją „Brawo Kuba!”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W setce najpopularniejszych wpisów na polskim Facebooku od początku Euro jedynie pięć dotyczyło innego tematu niż piłka nożna. Największą uwagę skupił Kuba Wojewódzki, który na swoim fanpage’u komentuje sprawę rzekomego zatrzymania wokalistki Kory za posiadanie marihuany. Wpis ilustrowany zdjęciem konopi zajmuje obecnie 26. miejsce w naszym rankingu. Polubiło go 8146 użytkowników, skomentowano 455, a udostępniło 1436 razy. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing