Dlaczego agencje marketingowe pokochają chmurę obliczeniową

Dlaczego agencje marketingowe pokochają chmurę obliczeniową
Stworzyć odpowiadającą rynkowi, skuteczną, wielokanałową kampanię z możliwością integracji, która jest jednocześnie przewidywalna kosztowo i gotowa przyjąć nawet największy ruch to życzenie wielu marketerów i project managerów.
O autorze
2 min czytania 2016-05-23

Chmura obliczeniowa w Polskim e-biznesie – wypełnij ankietę, odpowiedz na ostanie pytanie i zgarnij czytnik Kindle!

Jego spełnienie jest teraz na wyciągnięcie ręki, a wszystko dzięki wsparciu chmury obliczeniowej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czym jest właściwie cloud computing?

Cloud computing czyli chmura obliczeniowa, to najprościej ujmując usługa polegająca na wynajęciu od dostawcy mocy obliczeniowej procesora, powierzchni pamięci RAM i powierzchni dyskowej zamiast zakupu fizycznej infrastruktury. Można w niej przechowywać pliki, tworzyć aplikacje, strony internetowe i wykorzystywać do utrzymania sklepu internetowego. Sama chmura to zbiór serwerów, które zajmują się różnego rodzaju obliczeniami.

Według najnowszych danych GUS polskie firmy sektora MŚP oraz korporacje coraz chętniej sięgają po chmurę obliczeniową – korzysta z niej już jedna czwarta przedsiębiorstw. Rynek cloud nie zwalnia i z roku na roku wzrasta w tempie dwucyfrowym. Szacuje się, że już w 2019 r. rynek chmury obliczeniowej ma być wart około 1,5 mld dol.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co ciekawe, w najbliższych latach znaczenie cloud computingu będzie wzrastać przede wszystkich wśród osób „nietechnicznych”. Wg raportu IBM „Cloud Computing – HorizonWatch 2015 Trend Report” w 2016 r. chmura będzie bardziej istotnym narzędziem dla managerów niż specjalistów IT. Jej znaczenie strategiczne ma się podwoić w ich oczach z 34 % do 72%, gdzie dla specjalistów IT wynosi obecnie 58%.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W sytuacji dynamicznego rozwoju digital marketingu, marketing automation, marketingu bazodanowego czy mobilnego, trudno nie dostrzec mnogości zastosowań dla własnej działalności.

W rękach marketerów chmura to gotowe narzędzie do zarządzania kampaniami marketingowymi, które zapewnia nieograniczoną moc obliczeniową dla projektów – nowej aplikacji czy strony www. Dzięki niej osoby zarządzające danym projektem zyskują wiele korzyści. Będą to m.in.: 

Szybkość wdrożenia

W chmurze istnieje możliwość uruchomienia dowolnej mocy obliczeniową do startu kampanii, aplikacji czy strony www w kilka minut bez konieczności angażowania specjalistów IT. Co za tym idzie aplikacje social media czy mobilne, serwisy WWW, gry online, czy kampanie reklamowe możesz uruchomić od ręki.

Skalowalność

Chmura daje nieograniczone zasoby dostępne na żądanie. Można szybko zwiększy ich poziom wraz ze startem projektu lub rozwojem kampanii lub w kilka sekund wstrzymać lub zamknąć w zależności od potrzeby. Pozwala to całkowicie ominąć ryzyko niedostępności strony www czy aplikacji w przypadku niekontrolowanych skoków popularności.

Dostępność

Przechowując w chmurze ważne dane i pliki, program CRM, aplikacje do mailingu, czy aplikacje Klientów nie trzeba martwić się o ich dostępność z poziomu tabletu, smartfona czy laptopa.

Optymalizacja budżetu

W przypadku chmury firma nie musi utrzymywać własnej infrastruktury IT. Manager sam decyduje, kiedy korzysta z usługi i płaci tylko za faktyczne jej wykorzystanie, nie martwiąc się o awarie sprzętu. 

Chmura vs inne rozwiązania

Można by zapytać – w czym ma mi pomóc chmura prywatna, skoro korzystam już z usług hostingowych? Takie podejście oznacza, że nie wziąłeś pod uwagę podstawowych zalet chmury – a przede wszystkim jej skalowalności.

Poza chmurą firmy mogą stosować do przetwarzania danych także serwer dedykowany czy serwer VPS. Jednak różnice pomiędzy nimi są znaczne i będą odczuwalne w procesie pracy. Jak w tym zestawieniu wypada chmura – wykorzystaliśmy przykład chmury e24cloud do porównania z innymi rozwiązaniami:

 

Chmura niesie ze sobą wiele możliwości i korzyści dla marketerów, ale największą wydaje się być możliwość utrzymania w projekcie ważnych dla jego sukcesu dyscypliny kosztowej i czasowej. Ogromną zaletą chmury są także jej nieograniczone możliwości – nie zaskoczy Cię ogromny ruch wywołany przez ostatnią kampanię a nowe pomysły będziesz mógł realizować od ręki.

Tomasz Sobol, Dyrektor Marketingu e24cloud.com i Beyond.pl

Chmura obliczeniowa w Polskim e-biznesie

Wypełnij ankietę, odpowiedz na ostanie pytanie i zgarnij czytnik Kindle!

Z regulaminem akcji możesz zapoznać się tutaj.


Akcja partnerska przygotowana wspólnie z marką e24cloud.com