1. W marketingu najważniejsze jest…
Klient i zrozumienie jego indywidualnych potrzeb. Można to osiągnąć poprzez odpowiednie zrozumienie konsumentów, marki, czy wykreowanie nowego obszaru dla biznesu. W marketingu ważny jest też dystans, nie przyzwyczajanie się do własnych pomysłów, sprawdzonych dróg postępowania. W marketingu liczy się doświadczenie. Coraz częściej do głosu dochodzi multidyscyplinarność, a więc wygrywają agencje z kompetencjami w wielu dziedzinach: mediach, big data, kreacji, produkcji, czy PR. Tak właśnie patrzymy na nasz biznes w agencji ClickAd Interactive, która nie tylko działa na rynku mediów, ale również mocna jest w działaniach na portalach społecznościowych, w kreacji content marketingu, virali, czy też we wszelkich analizach biznesowych opartych o big data.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Praca przy kampanii viralowej marki Haier, dla której zorganizowaliśmy event w Lake Park Wilanów oraz zrealizowaliśmy produkcję spotu viralowego, a wszystko przy mocnym wsparciu mediów społecznościowych. Dobra kampania viralowa, to dokładnie zaplanowany i przetestowany zestaw działań, który owocuje produkcją kilku filmów, poddanych próbom i analizie, zarówno od strony ich długości, merytoryki, ale również wsparcia reklamowego. We wszystkich wirusach działa podobny schemat zapewniający sukces, głównie powiązany z czymś nowym dla użytkowników portali społecznościowych, ale także śmiesznym, lub zaskakującym – w każdym razie wywołującym zamierzone emocje. Te emocje są głównym driverem komunikacji, która pozwala skutecznie wybić się z szumu reklamowego.
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
Współpraca przy kampanii dla Ministerstwa Finansów. 🙂
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…
Największym wyzwaniem dla mnie był udział w launchu marki PAYBACK na polskim rynku.
5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…
Stworzenie kampanii viralowej, która obiegnie cały świat i trafi do gustu milionów odbiorców, tak jak spot pt. John Lewis Christmas Advert 2015. #ManOnTheMoon zdołał zgromadzić imponującą liczbę wyświetleń na YouTube, Facebooku oraz tysiące like-ów i share’ów. Konsekwentnie realizowana strategia John Lewis sprawia, że co roku świąteczna reklama tej marki natychmiast staje się hitem wirusowym.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Obecnie, dużo uwagi poświęcamy wideo i content marketingowi poprzez Twitter, Youtube i Facebook, ale również śledzimy nowe trendy w reklamie i Public Relations. Content management dla branży turystycznej, rozrywkowej, finansowej, to bardzo ciekawy kierunek, w którym upatruję przyszłość i w której staramy się rozwijać swoje unikalne kompetencje, gromadząc najlepszych ekspertów w branży, szkoląc się i rozwijając.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Wyciąganie wniosków wyłącznie na podstawie excela i danych historycznych, bez uwzględniania predykcji przyszłych trendów, budowanie najbardziej potencjalnych scenariuszy przyszłości (przynajmniej z wyprzedzeniem rocznym lub dwuletnim).
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Długodystansowa relacja i umiejętne patrzenie w przyszłość – wyprzedzanie trendów i budowanie rzeczywistości marki.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Spotkań branżowych, codziennych newsletterów, case studies płynących z innych krajów, jak USA, Chiny, Japonia, ale też z relacji z naszymi klientami, wśród których są polskie i światowe korporacje. Dla przykładu, doświadczenia jakie czerpiemy z pracy przy PR i social mediach dla chińskiego producenta smartfonów Coolpad, dają nam ciekawą wiedzę o tym, jak można odnosić sukces na rynku zdominowanym przez globalnych graczy, takich jak Apple, Samsung, czy Sony.
10. Moja kampania marzeń…
Właśnie pracuję nad nią. Dla jednej z marek stworzyliśmy strategię komunikacji, która przełamuje dotychczasowe sposoby myślenia w tej kategorii i pozwoli zdobyć nowych konsumentów, wchodząc z ciekawą komunikacją m.in. do świata social mediów.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
Pytana jako dziecko, co bym chciała robić w życiu, odpowiadałam pewnie – zajmować się reklamą. 🙂 Jest to kreatywne zajęcie, w którym mogę wyznaczać sobie coraz nowsze, ambitniejsze cele i realizować projekty, które są zauważane przez klientów, pomocne im, niejednokrotnie zmieniające nasze otoczenie na lepsze. Przydaje się też analityczny umysł i umiejętność wyciągania wniosków. Połączenie tych dwóch, sprzecznych światów, pozwala mi się w pełni realizować zawodowo.
Ewa Wituszyńska
Dyrektor zarządzająca agencji digital ClickAd Interactive