Przyszłość polskiej reklamy Digital OOH

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Przyszłość polskiej reklamy Digital OOH

Według najnowszych trendów panujących na światowych rynkach reklamowych, których potwierdzenie znajdujemy także w analizach na temat wykorzystania mediów w kampaniach reklamowych, widać wyraźny zwrot w kierunku komunikacji digital out of home (DOOH).

Perspektywa rozwoju DOOH w USA

Najświeższe badania z amerykańskiego rynku, przeprowadzone przez Ocean Outdoor, w których uczestniczyło ponad 800 marketerów specjalizujących się w reklamie zewnętrznej, wynika, że w ciągu najbliższych pięciu lat, DOOH będzie wiodącym medium reklamowym wykorzystywanym w Stanach Zjednoczonych. 86,3% specjalistów przewiduje, że zdominuje rynek mediowy, wyprzedzając Mobile (67,2%), VOD (60,8%) i online (49,5%). Wynik ten w znacznym stopniu koresponduje z postrzegalnością DOOH jako medium, które wyróżniają i charakteryzują: dynamika (83%), nowoczesność (82%) oraz ciekawość i zainteresowanie, które budzi w oczach odbiorców (62%).

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Możliwości DOOH

Główny potencjał digital OOH wynika z mało inwazyjnego charakteru tego medium oraz z technologicznych możliwości narzędzi i systemów operacyjnych, za pomocą których realizowane są kampanie. Największą zaletą nośników DOOH  jest ich stały dostęp do sieci Wi-Fi, co otwiera szerokie spectrum możliwości jeśli chodzi o kreację emitowanych treści. Przygotowanie kreatywnej, a zarazem prostej realizacji w oparciu o możliwość łączenia się ekranów LED ze stronami internetowymi czy innymi urządzaniami takim jak np. smartfony lub tablety, pozwala na realizację kampanii interaktywnych lub kontekstowych.

W Polsce wzrasta zainteresowanie rynku tą formą reklamy. Zarówno standardowymi jak i interaktywnymi możliwościami opartymi na real time marketingu, który oznacza realizację i modyfikację kampanii OOH w czasie rzeczywistym, w skali ogólnopolskiej. Przykładem takiej kampanii jest styczniowa realizacja Radia Złote Przeboje, w której treści emitowane na ekranach, były zsynchronizowane z playlistą radiową. Kiedy w radiu grany był dany utwór, na ekranie LED wyświetlała się informacja jaką piosenkę można usłyszeć w radiu i jaka zostanie zagrana za chwilę.

Istotne znaczenia ma również sama technologia nośnika i jego parametry, które decydują o jakości wyświetlanych treści. Są to: wielkość, rozdzielczość, a także lokalizacja, która zwykle w największym stopniu wpływa na atrakcyjność nośnika w oczach planujących kampanie DOOH. Mierzy się ją szacowaną liczbą widowni, która w przypadku niektórych nośników w Polsce osiąga nawet 200 000 osób dziennie. Ważny jest także zasięg i możliwość łatwego planowania oraz realizacji ogólnopolskiej kampanii, w czym klienci również dostrzegają ogromny potencjał i doceniają wygodę. Dobrym przykładem jest marka ToysRus, która w 2015 roku realizowała kampanię DOOH na blisko 100 nośnikach, prezentując ofertę przygotowaną na Dzień Dziecka.

Ważną cechą, a zarazem zaletą DOOH, jest elastyczność planowania działań, która przejawia się w możliwościach dostosowania treści kampanii do pory dnia, warunków atmosferycznych czy wspominanej już lokalizacji. Dzięki temu można tworzyć i realizować kontekstowe kampanie takie jak kwietniowa realizacja sieci marketów budowlanych OBI, w której informowano o weekendowej akcji rabatowej w sklepach.

Opisane możliwości to tylko klika z wielu, które charakteryzują reklamę digital OOH. Polski rynek jeszcze ostrożnie podchodzi do tej formy komunikacji i sprawdza głównie standardowe rozwiązania. Dynamiczny rozwój technologii w tym obszarze - szczególnie na rynkach zagranicznych - prowokuje ciągły rozwój możliwości i udoskonalanie komunikacji DOOH.

- Mniej więcej od połowy 2015 roku obserwujemy wyraźny wzrost zainteresowania możliwościami reklamy digital out of home. Szczególnie interesujące dla klientów są interaktywne możliwości związane z reklamą w czasie rzeczywistym oraz z łączeniem online’u z offline’m. - mówi Grzegorz Śliwa, CEO MYLED.

Trendy panujące na rynku mediów,  możliwości komunikacji digital OOH i ciągle dynamicznie rozwijająca się technologia, a przede wszystkim zachowania konsumentów, zapowiadają optymistyczną perspektywę rozwoju DOOH. Kluczem jest wspominany odbiorca, do którego warto dzisiaj docierać indywidualnie i równocześnie spełnić jego oczekiwania co do sposobu przekazywania treści. DOOH dzięki swej elastyczności i możliwościom dobrze sprawdza się w tej roli.

 

Autor:

Paulina Sacha
Creative & PR Manager, MYLED

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij