Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Criteo Travel Flash Report – przygotuj się na mobilne lato

Criteo, firma technologiczna zajmująca się marketingiem efektywnościowym, opublikowała raport Travel Flash, przedstawiający najnowsze trendy na rynku podróżniczym. Raport prezentuje wnioski wynikające z analizy rezerwacji dokonanych u dostawców usług turystycznych i biur podróży na całym świecie...
O autorze
2 min czytania 2016-06-06

…od początku 2015 roku.

Podczas gdy cała branża turystyczna szybko przystosowuje się do korzystania z urządzeń mobilnych, Criteo analizuje miliony rezerwacji online każdego dnia, na każdym urządzeniu. W najnowszym badaniu firma przeanalizowała udział rezerwacji na urządzeniach mobilnych, rolę aplikacji w planowaniu podróży i zakupie dodatkowych usług oraz zachowania i preferencje użytkowników dotyczące rezerwacji podróży. Oto kluczowe wnioski raportu:

Rezerwacje przy użyciu urządzeń mobilnych są coraz bardziej popularne

W Q1 2016 roku 27% rezerwacji podróży na całym świecie zostało dokonanych przy użyciu smartfonów i tabletów. W Europie najwięcej rezerwacji za pomocą urządzeń mobilnych wykonano w Wielkiej Brytanii (28%), Włoszech (26%), Holandii (23%), Francji (22%) i Niemczech (15%). Światowym liderem w liczbie rezerwacji z poziomu smartfona lub tabletu w Q1 2016 była Australia, z wynikiem 32%.

W Polsce w Q1 2016 udział transakcji mobilnych w całkowitej sprzedaży online wyniósł 20% dla branży travel – dla porównania: dla branży retail wskaźnik ten wyniósł 15%. Większość, bo aż 63% transakcji mobilnych, zostało dokonanych w systemie Android.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Rezerwacje mobilne podlegają również istotnym sezonowym zmianom. Na przykład w Stanach Zjednoczonych, ich udział w 2015 roku wzrósł o 21% w okresie od kwietnia do lipca. Taki sam trend przewiduje się na nadchodzący sezon letni.

Aplikacje ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej

Dzięki inwestycji w śledzenie zachowań użytkowników w aplikacjach i odpowiednim działaniom reklamowym, zaangażowani reklamodawcy obserwują wzrost liczby rezerwacji z poziomu aplikacji. W Q1 2016 w ujęciu globalnym aplikacje wygenerowały 57% rezerwacji mobilnych, co stanowi wzrost o 40% w stosunku do Q3 2015. W sumie liczba rezerwacji w aplikacjach wzrosła o 3 punkty w ciągu zaledwie 90 dni i 40 punktów w 18 miesięcy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Smartfony zmieniają reguły gry – szczególnie w przypadku firm pośredniczących w rezerwacjach online (OTA)

W kilku podkategoriach, mobilne rezerwacje zostały zdominowane przez smartfony. W amerykańskich OTAs w Q1 2016 aż 81% mobilnych rezerwacji hotelowych i 53% mobilnych rezerwacji lotów zostało wykonanych z poziomu smartfona. W Polsce smartfon jest również bardziej popularnym narzędziem zakupowym niż tablet – w minionym kwartale wygenerował aż 74% wszystkich transakcji mobilnych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co więcej, smartfony sprzyjają rezerwacjom last minute: w marcu 2016 roku 60% rezerwacji last minute w biurach podróży online w USA zostało wykonanych z poziomu smartfona, a całościowy udział urządzeń mobilnych w rezerwacjach last minute wyniósł 67%.

Ponad połowa rezerwacji podróży w USA jest wykonywana za pomocą urządzeń mobilnych lub przy użyciu wielu urządzeń

Ten wynik pokazuje, jak ważne dla reklamodawców w branży podróżniczej jest śledzenie zachowań użytkowników na różnych urządzeniach. Bez takiego monitoringu nie można właściwie odczytać ścieżki zakupowej klienta, ani zrozumieć jego intencji zakupowych.

Z drugiej strony, sprzedawcy którzy są w stanie uzyskać całkowity obraz zachowania użytkowników w sieci mogą lepiej dostosować personalizowane reklamy, zaproponować bardziej adekwatne rekomendacje produktów, zoptymalizować wydajność kreacji i wygenerować wyższy zwrot z inwestycji (ROI).

Pełna wersja raportu Travel Flash jest dostępna na stronie.