E-commerce od A do Z: 8a.pl

E-commerce od A do Z: 8a.pl

W cyklu "E-commerce od A do Z" przedstawiamy 8a.pl, jeden z najprężniej działających e-sklepów w branży outdoorowej. O sklepie opowiada Piotr Czmoch, jego właściciel.

Historia sklepu 8a.pl zaczęła się od wspinaczkowej pasji. Początkowo funkcjonował tylko sklep stacjonarny. Internetowy, będący niejako konsekwencją stworzenia stacjonarnej placówki, miał stanowić medium promocyjne. Jego celem było przyciąganie klientów i promowanie samej marki. Z czasem inicjatywa rozrosła się, a sklep 8a.pl stał się najprężniej działającym sklepem w branży outdoorowej.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Allegro

Nie korzystamy z tego kanału sprzedaży, ponieważ nie chcemy być anonimowym podmiotem, właściwie... „przepakowującym” jedynie towar. Zaistnienie wśród sprzedawców, którzy nie mają możliwości promowania siebie jako marki godnej zaufania, możliwe jest wyłącznie poprzez obniżenie ceny. Allegro to w naszej branży doskonałe miejsce na „wyprzedaż” towaru, ale nie na jego „sprzedaż”. Liczba zakupionych produktów nie może rekompensować utraty rozsądnej marży – szczególnie w sytuacji, gdy jedna „udana” oferta musi pokryć koszt wystawienia kolejnych, z których być może nie sprzeda się ani jedna sztuka. Zawsze może przecież znaleźć się użytkownik, który przebije naszą ofertę. Niestety sprzedawcy w sferze Allegro nie wyróżniają się lepszym lub gorszym towarem, uczciwością lub jej brakiem. Tu podział jest jeden: tańszy sprzedawca przeciwko droższemu.

Blogosfera

Nie wspieramy żadnych blogerów, ponieważ blogosfera w outdoorze i wspinaczce praktycznie nie istnieje. Może to trochę zaskakiwać – w końcu tematów do ciekawych wpisów nie powinno nigdy zabraknąć... Nasi klienci wolą chyba jednak spędzić czas aktywniej niż przed klawiaturą... ;) Ciekawe jest to, że wszelkie próby zachęcania wspinaczy (przez magazyny i portale branżowe) do pisania blogów kończyły się po 2- 3 poczytnych wpisach. Taki charakter ma ta społeczność. Wyczyn sportowy lubi skromność, a zmierzenie się z własnymi możliwościami to nie to samo, co promowanie nowej kolekcji ubrań na blogu.

Dużo większą rolę odgrywają fora tematyczne, gdzie użytkownicy prowadzą dialog i wymieniają się doświadczeniem. Tam jednak promocyjne działania sklepu internetowego nie są mile widziane. Oczywiście wspieramy sportowców, cieszymy się, gdy nasza marka zaistnieje przy okazji newsów związanych z ich dokonaniami i sukcesami, nie oczekujemy jednak istnienia „na siłę”.

Cross-marketing

Akcje cross-marketingowe prowadzimy dość często. Czasami współpracujemy na tym polu z naszymi partnerami, np. Adventure24, a także markami outdoorowymi i turystycznymi - The North Face, Salewa, Gore Tex. Nasi dostawcy mają ten sam cel co my, dlatego też nie chcemy dublować się w swoich budżetach reklamowych. Wspólne działania dają większe możliwości. Wymagają jednak sporej dawki wzajemnego zaufania odnośnie sensowności tych działań.

Darmowa dostawa

W tym roku po raz pierwszy wzięliśmy udział w Dniu Darmowej Dostawy organizowanym przez ekomercyjnie.pl. To ciekawa inicjatywa, dlatego my również postanowiliśmy się do niej przyłączyć i sprawdzić jej efekty. Istotne jest jednak to, że darmową wysyłkę oferujemy przez cały rok – przy stosunkowo niskim progu wartości zamówienia. Wiemy, że dla klientów możliwość darmowej lub bardzo taniej dostawy jest naprawdę ważna.

E-mail marketing

Nasza baza mailingowa jest bardzo rozbudowana. W dużym stopniu wykorzystujemy możliwości personalizacji i targetowania jej. W zakresie pełnej obsługi działań e-mail marketingowych korzystamy z usług firmy mailPro. W ramach współpracy zajmuje się ona optymalizacją i wszelkimi działaniami z zakresu zarządzania i rozbudową bazy, a także pełną obsługą wysyłek newsletterów. MailPro prowadzi działania polegające na pozyskiwaniu nowych adresów, dokonuje analizy skuteczności prowadzonych akcji e-mailingowych wspierających sprzedaż w sklepie internetowym. W zakresie działań e-mail marketingowych korzystamy wyłącznie z naszych baz danych, w których maile pozyskiwane są bezpośrednio od użytkowników.

Facebook

Facebook to dla nas bardzo ważne narzędzie, traktujemy je przede wszystkim jako miejsce szybkiego kontaktu z klientami, a także sposób na poszerzanie zasięgu naszych ofert i akcji promocyjnych. Nie zapominamy też o integracji społeczności osób zainteresowanych outdoorem. Takie podejście świetnie się sprawdza - mierząc na bieżąco działania widzimy, że dużo osób nie tylko wchodzi do sklepu, ale i kupuje produkty pojawiające się na naszym profilu. Wiemy, że użytkownicy szukają w Facebooku również rozrywki, dlatego co jakiś czas organizujemy konkursy przygotowane tak, by przyciągać nowych pasjonatów, potencjalnych klientów sklepu internetowego. Dzięki tego typu akcjom stale powiększamy liczbę fanów, a co za tym idzie - zasięg i poziom interakcji z nimi. Od początku działań w social media współpracujemy w tym zakresie z SocialUp! marką Positive Power zajmującą się komunikacją w mediach społecznościowych.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij