Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Skrytykuj! – GoldenSubmarine wpiera PISF w nauce krytycznej rozmowy o filmach

Ruszyła kampania społeczna „Skrytykuj” promująca wśród młodzieży świadomą dyskusję o kinie. PISF postanowił rzucić wyzwanie młodym widzom i zachęcić ich do krytycznej rozmowy o filmach. Ambasadorami kampanii są m.in. Joanna Kulig, Jacek Wasilewski, Tomasz Schuchardt oraz Arkadiusz Jakubik.
O autorze
2 min czytania 2013-01-17

W powszechnym przekonaniu oglądanie filmów to czysty relaks, a jedyne, co warto zrobić po seansie, to opowiedzieć fabułę. – Tak jak w szkole nie uczymy tylko połowy alfabetu, tak nie powinniśmy traktować po macoszemu filmu, bo wtedy pozwalamy na taki wizualny półanalfabetyzm – ocenia Ambasador kampanii dr Jacek Wasilewski z Instytutu Dziennikarstwa UW. – Dopóki młodzież nie będzie miała możliwości rozmawiania o metaforach w filmie, dopóty będzie traktować film jako ruchomą wersję tabloidu z ulubionymi aktorami – dodaje. Kampania społeczna PISF ma na celu przekonanie nastolatków, że warto zwracać uwagę na wszystkie elementy tworzące film. To w nich tkwi prawdziwa siła kina, to także ich znajomość sprawia, że rozmowa na temat ostatnio obejrzanego obrazu Almodóvara, Tarantino czy Smarzowskiego może wyjść poza standardowe ramy „lubię to” albo „ale słabe”.

Pierwszy etap kampanii wyznaczają konkursy: „Sklej to!” oraz „Skrytykuj!”, które odbywają się na portalu skrytykuj.pl. Dostępny jest tam Poradnik krytyka oraz vlogi Ambasadorów, czyli subiektywne komentarze, w których artyści opowiadają o ważnych dla siebie filmach. Strona stanowi też forum wymiany filmowych wrażeń w ramach udostępnionej platformy blogowej.

Codziennie internauci mogą wziąć udział w zabawie polegającej na dopasowaniu podpisów do stopklatek. Prawidłowo rozwiązany quiz daje możliwość tworzenia własnych „memów filmowych” i rozsyłania ich znajomym oraz zamieszczania w serwisach społecznościowych. Najbardziej popularne memy z danego dnia są nagradzane zaproszeniami do sieci kin Helios oraz kodami dostępu do serwisu IPLEX. Akcja wystartowała 15 stycznia i zakończy się 17 lutego.

Dłużej, bo do 1 marca potrwa konkurs „Skrytykuj!”. Zadaniem młodzieży jest opublikowanie własnej recenzji dowolnego filmu w formie pisemnej bądź wideo. Oryginalność pomysłu, ale przede wszystkim świadomy charakter krytyki, stanie się dla trójki nastolatków biletem do udziału w Jury młodzieżowym na Festiwalu Off Plus Camera.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampanię uzupełnia fan page „Film się nie urwał” na Facebooku oraz kanał „Skrytykuj” na You Tube. Przygotowane akcje wspierać będą reklamy internetowe i działania PR.

Kampania w naturalny sposób rozszerza działalność edukacyjną PISF prowadzoną w programach Filmoteka Szkolna i Akademia Polskiego Filmu. Instytut poprzez udostępnione teraz kanały komunikacji, daje nastolatkom możliwość szczerego i autentycznego wyrażenia swoich opinii o oglądanych na co dzień filmach, wierząc, że umiejętność interpretacji i analizy kina mainstreamowego, ułatwi w przyszłości zrozumienie bardziej wyrafinowanego języka filmowego oraz przełoży się na zainteresowanie kinem artystycznym.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pomysłodawcą i organizatorem kampanii społecznej „Skrytykuj” jest Polski Instytut Sztuki Filmowej. Za opracowanie strategii i kreacji do kampanii, stworzenie serwisu skrytykuj.pl, kreacje reklamy internetowej wraz z nośnikami oraz współorganizację konkursów odpowiada agencja marketingu interaktywnego GoldenSubmarine. Vlogi Ambasadorów przygotowało i wyprodukowało Studio DeLord.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się