Narzędzia stworzone we współpracy z organizacjami zajmującymi się tematem zdrowia psychicznego oraz ludźmi, którzy mieli bezpośrednie doświadczenie z próbami samookaleczenia, bądź samobójstwa, początkowo udostępnione zostały w USA przy pomocy organizacji takich jak Forefront, Lifeline i Save.org. Dziś, we współpracy z lokalnymi partnerami, Facebook udostępnia je na całym świecie we wszystkich wersjach językowych. Partnerem Facebooka w Polsce jest Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę (dawniej Fundacja Dzieci Niczyje).
W momencie, gdy ktoś publikuje na Facebooku niepokojące treści nowe narzędzia dają możliwość bezpośredniego kontaktu z tą osobą, a także powiadomienia Facebooka o problemie. Zespoły pracujące 24 godziny na dobę na całym świecie weryfikują otrzymane zgłoszenia. W pierwszej kolejności skupiają się na potencjalnie najpoważniejszych, takich jak samookaleczenie czy zagrożenie życia i dostarczają niezbędną pomoc tym, którzy jej potrzebują.
Zobacz również
Od dziś, materiały oferowane osobom, które opublikowały niepokojące treści będą rozszerzone o dodatkowe opcje. Użytkownicy mogą teraz skontaktować się z kimś bliskim, linią wsparcia, bądź wyświetlić porady dotyczące sytuacji, w jakiej się znaleźli.
![Robert Kozielski: Marketing jeszcze nigdy nie był tak pasjonujący i przerażający jednocześnie [WYWIAD]](https://nowymarketing.pl/wp-content/uploads/2025/06/robert-kozielski-142x0-c-default.jpg)
Robert Kozielski: Marketing jeszcze nigdy nie był tak pasjonujący i przerażający jednocześnie [WYWIAD]