Wg Greenpeace od końca lat dziewięćdziesiątych zmniejsza się drastycznie liczba pszczelich rodzin, a na całym świecie pszczelarze obserwują tajemnicze i nagłe przypadki znikania pszczół z uli. Rola pszczół w ekosystemie jest nie do przecenienia – co trzecia łyżka jedzenia, które spożywamy, zależy od procesu zapylania. W samej Europie od zapylania przez owady uzależnionych jest ponad 4000 odmian warzyw. Pszczoły zapylają 70% gatunków roślin, które gwarantują 90% pożywienia.
Pomysł projektu odnoszący się do ratowania pszczół pojawił się w 2017 roku, po ukazaniu się wielu publikacji na temat wspierania bądź zakładania pasiek przez wielkie sieci hotelowe na całym świecie. Mając na uwadze charakter projektu oraz lokalizację 7 hoteli usytuowanych w większości w centrum miasta, równie ważną kwestią dla AccorHotels było zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa w swoim otoczeniu. Postanowiono zrealizować pomysł poza terenem hoteli. Spośród kilku wyselekcjonowanych pasiek wybrana została pasieka Pana Marcina Musiałczyka, wyjątkowego pasjonata i profesjonalisty, który pszczelarstwem zaczął się zajmować już jako 13-latek, korzystając z doświadczenia wuja praktyka-pszczelarza. Pan Marcin nie tylko prowadzi własną pasiekę, ale także aktywnie działa w Dolnośląskim Związku Pszczelarzy, wciąż się szkoli, uczestniczy w konferencjach, chętnie prowadzi warsztaty dla dzieci i zajęcia dydaktyczne dla dorosłych. Dodatkowo zajmuje się projektowaniem ogrodów i pielęgnacją oraz doborem odpowiednich gatunków roślin miododajnych.
Zobacz również
30 lipca 2018 roku, w pasiece Pana Marcina zlokalizowanej na obrzeżach Wrocławia, stanęło pierwszych 7 uli zakupionych przez 7 wrocławskich hoteli. Każdy ul jest pszczelim hotelem odpowiadającym rzeczywistemu hotelowi – jest ul Sofitel Wrocław Old Town, ule Novotel Wrocław Centrum i Novotel Wrocław City, ul Mercure Wrocław Centrum, ul ibis Wrocław Centrum, ule ibis budget Wrocław Południe oraz ibis budget Wrocław Stadion. Wrocławskie hotele marek AccorHotels są właścicielami… bez mała pół miliona pszczół. W każdym z uli pracuje ich 60 tysięcy.
W ramach współpracy od września w każdym z hoteli organizowane będą animacje podczas śniadań, spotkania z gośćmi, z sąsiadami oraz pracownikami, podczas których pszczelarz opowiadać będzie, dlaczego tak ważne jest w obecnej dobie dbanie o populację pszczół oraz jakie korzyści przynosi to naszemu środowisku i zdrowiu.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Miód AccorHotels Wrocław w dedykowanych opakowaniach wraz z historią wrocławskiego projektu w postaci książeczki będzie urozmaicał ofertę śniadań, ale także będzie uzupełnieniem oferty upominkowej dla gości. Goście hotelowi będą mogli kupić miód w hotelowych butikach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejnym etapem projektu będzie monitorowanie pszczelich rodzin online – ten nietypowy pomysł zrodził się z monitorowania bocianów. Projekt zakłada, aby poprzez bezpośredni przekaz internetowy obrazu na monitorach umiejscowionych w każdym lobby we wrocławskich hotelach wzbudzać zainteresowanie, angażować gości oraz uświadamiać jak ważne jest nasze środowisko naturalne.