Wraz z kontynuacją projektu zbiegło się ważne dla „zielonej produkcji” wydarzenie: podpisanie Porozumienia na rzecz zrównoważonej produkcji audiowizualnej – Film dla klimatu. 21 września br. na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, KPR SAR zostało sygnatariuszem Porozumienia.
Ad Goes Green przedstawił także pierwszych ambasadorów projektu: Katarzyna Radziszewskaja F25, Adam Habielski Papaya Films, Katarzyna Bryłka Dynamo Film Produkcja, Marcelina Ostrowska OTO Film, Magdalena Drapała Lemon i Klaudia Kwiasowska Graffiti Films. Są to aktywiści z domów produkcyjnych – ludzie, którzy zdecydowali się działać w obrębie swoich organizacji, ale też na zewnątrz. Wszystko po to, by inspirować do poznania i stosowania „zielonych” praktyk przez wszystkich, którzy współtworzą rynek reklamy w Polsce. Ambasadorzy jako prekursorzy proekologicznych działań, już dziś wdrażają rekomendacje opracowane przez Ad Goes Green. Poprzez ograniczenie zużycia materiałów i zasobów na każdym etapie produkcji, sprawdzają które rozwiązania faktycznie mają zastosowanie, a które wymagają dopracowania.
Zobacz również
Celem Ad Goes Green jest wypracowane praktyk gotowych do zaimplementowania przez wszystkie podmioty zaangażowane w proces powstawania filmu reklamowego: reklamodawców, agencje kreatywne, producentów, twórców, ekipy filmowe i firmy świadczące specjalistyczne usługi na rzecz filmu. Na podstawie przeprowadzonego badania świadomości ekologicznej w branży komunikacji marketingowej wiemy, że istnieje duże zrozumienie dla konieczności promowania postaw proekologicznych wśród wszystkich uczestników branży komunikacji marketingowej.
– Dzięki Ad Goes Green chcemy stworzyć platformę wymiany wiedzy między tymi, którzy działają na rzecz ekozmiany w swoich organizacjach. To oni stanowią prawdziwy zasób projektu i zdecydują o jego przyszłości oraz powodzeniu. Chcemy, by Ad Goes Green jako idea łączyła środowisko reklamowe, a dzięki wypracowanym standardom wszyscy uczestnicy procesu – zamawiający, realizujący czy współtworzący – zyskali narzędzia, dzięki którym będą zmniejszać wpływ swojej działalności na środowisko – podsumował Julian Dworak, dyrektor KPR.
Witryna projektu: adgoesgreen.org.pl
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing