Adam Leik (DRUTEX): nie generalizujmy

Adam Leik (DRUTEX): nie generalizujmy
Kolejną osobą, która zmierzyła się z Marketingową 11 jest Adam Leik, Dyrektor ds. Marketingu DRUTEX S.A.
O autorze
2 min czytania 2014-04-01

1) W marketingu najważniejsze są…

wsłuchiwanie się w oczekiwania Klientów i umiejętność szybkiego reagowania, kreatywność, instynkt, zorientowanie na cel.

2) Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mojej marce skrzydeł, to…

Stworzenie w 2011 r. pierwszego spotu i kampanii, z prawdziwego zdarzenia, promującego okno, produkt dotychczas niereklamowany w telewizji:

3) Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to…

z pewnością dopiero przede mną…

4) Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumny, to…

zaangażowanie dwóch światowych ikon piłki nożnej: „Andrea Pirlo i Philipp Lahm w drużynie Drutexu”, a wcześniej projekt, który związany był z nagraniem firmowej piosenki świątecznej do „użytku wewnętrznego” – nieplanowane na początku „wrzucenie” go do internetu doczekało się kilkuset tysięcy odtworzeń i z pewnością wzmocniło świadomość naszej marki. Filmik po części stał się wiralem.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5) Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…

nie zazdroszczę konkurencji, staram się działać wg przyjętej strategii. Zazdrość jest najgorszym bodźcem, który może stymulować do pracy. Z zazdrości nie może powstać nic kreatywnego, a nasze dotychczas zrealizowane projekty są innowacyjne i świeże. W myśl powiedzenia, że marketing jest dźwignią handlu, tworzymy takie działania, które pomagają nam wzmacniać wizerunek marki i wpływać na sprzedaż naszych produktów. Zawsze jednak musi to być komunikacja spójna, odpowiadająca wcześniej założonym celom.

6) Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to…

inbound marketing.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

7) Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu to…

generalizowanie, mówienie o wielkim znaczeniu określonych rozwiązań, które przyjęły się na innych rynkach, w innych branżach dla każdej marki, każdego produktu. Poza tym przereklamowane jest ściganie się na lajki w Social Media.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

8) We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

zaufanie i „chemia”.

9) Swoje inspiracje czerpię z….

energii współpracowników, ich optymizmu, zaangażowania i ogromnej różnorodności charakterów.

10) Gdybym miał promować polskie wino we Francji, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe to…

oczywiście wszystko zależy od gatunku/rodzaju wina i grupy docelowej… Zakładając, że to wino dobrej, bardzo dobrej jakości, to skupiłbym się na jednoczesnej akcji marketingowej w mediach i degustacji w dobrych francuskich restauracjach. Pewnie zaryzykowałbym także wykorzystanie przysłowiowej (stereotypowej) „wieloletniej wzajemnej sympatii” Francuzów i Anglików poprzez hasła typu: „naszego wina nie kupisz w Anglii” albo „jestem we Francji, w Anglii mnie nie znajdziesz”.

11) Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

pozwala żyć pełnią życia, daje mnóstwo satysfakcji, rozwija, nie pozwala się nudzić.

 

Adam Leik – absolwent filologii polskiej, Szkoła Menedżerów na Uniwersytecie Gdańskim i studiów podyplomowych z zakresu zarządzania na Politechnice Koszalińskiej. Od 16.10.2013 roku dyrektor działu marketingu DRUTEX S.A., wcześniej pracował jako nauczyciel (1 rok), dziennikarz (1 rok), szef wydziału promocji i rozwoju w Starostwie Powiatowym w Bytowie (4 lata), zastępca burmistrza Bytowa (7 lat), członek zarządu województwa (1 rok). Interesuje się sportem, psychologią społeczną i muzyką. Lubi podróże.