Marka stworzyła serię limitowanych toreb casualowych uszytych z włókniny pozyskanej z produkcji VIVE Textile Recycling, lidera w branży recyclingu tekstyliów. Torby dostępne są w sprzedaży w sieci sklepów VIVE Profit.
Start kampanii został zainicjonowany śniadaniem prasowym, które miało miejsce 11 października w Warszawie w siedzibie Stowarzyszenia Architektów Polskich.
Zobacz również
Torby z recyclingu
Projekt ADAPTACJA to pomysł na dawanie drugiego życia tekstyliom, poprzez wykorzystywanie ich w nowych produktach w postaci przetworzonej, takiej jak np. włókniny czy kompozyty. W ramach współpracy z Mariuszem Przybylskim i WWF Polska, Grupa VIVE realizuje cykl działań związanych z recyclingiem tekstyliów.
Pierwsza odsłona to sprzedaż toreb wykonanych z włókniny uszytej specjalnie na potrzeby projektu, z materiałów tekstylnych pochodzących z recyklingu. Materiał na torby (melanżowy filc) powstał z tekstyliów wyselekcjonowanych na produkcji VIVE Textile Recycling. Torby casualowe z limitowanej edycji można już kupić w sieci sklepów VIVE Profit, należącej do spółki wchodzącej w skład Grupy VIVE. Adresy wielkopowierzchniowych sklepów można znaleźć na stronie www.viveprofit.pl. Ekologiczne torby są również dostępne w warszawskich butikach projektanta Mariusza Przybylskiego (MODO i MYSIA 3) oraz w jego sklepie online pod adresem http://www.butik.mariuszprzybylski.com/.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
„Nieprzypadkowo Grupa VIVE angażuje się w działania z zakresu ochrony środowiska i zasobów wody. Jest to swoiste DNA grupy. VIVE Textile Recycling jako główna spółka Grupy VIVE, jest liderem w dziedzinie recyklingu tekstyliów w Polsce i Europie. Przez nasz Dział Produkcji przepływa dziennie 400 ton tekstyliów. Rocznie daje to 150 tysięcy ton. Firma działa od 25 lat, co oznacza że odzyskaliśmy do dziś i przywróciliśmy drugie życie milionom ton tekstyliów. To ogromna liczba.” – zauważa Agnieszka Servaas – Wiceprezes Zarządu VIVE Textile Recycling.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Silne partnerstwo
Do współpracy nad projektem „ADAPTACJA” marka zaprosiła Mariusza Przybylskiego – znanego i szanowanego projektanta, któremu torba zawdzięcza swój wygląd. Drugim partnerem projektu jest WWF Polska, organizacja ekologiczna, której misją jest powstrzymanie dalszej degradacji środowiska naturalnego Ziemi i kształtowanie przyszłości, w której ludzie będą żyli w harmonii z przyrodą. Polski oddział WWF realizuje programy środowiskowe, które wspiera Grupa VIVE, poprzez przekazanie całego zysku ze sprzedaży toreb.
Produkcja bawełny wiąże się z wysokim zużyciem zasobów, m.in. wody. Ilość zużywanej wody w procesie produkcji konwencjonalnej bawełny waha się w zależności od regionu i może wynosić nawet 20 000 litrów na 1 kg bawełny. Na tej podstawie Grupa VIVE obliczyła, że do wyprodukowania tkaniny o wielkości 1cm2 potrzeba 0,5 litra wody. Przyjmując to założenie, do wyprodukowania nowej torby firma zużyłaby 2600 litrów. Poprzez wykorzystanie wyłącznie używanych materiałów do produkcji torby, Grupa VIVE zaoszczędziła ten szacunkowy ekwiwalent wody.
Projekt „ADAPTACJA” nosi znamiona akcji społecznej. Społecznościowy charakter kampanii będzie realizowany poprzez zbudowanie świadomości i odpowiedzialności za przyszłość Planety, a także współtworzenie nurtu Textile Upcycling. Kampania będzie miała również wymiar charytatywny, ponieważ cały zysk, ze sprzedaży toreb Grupa VIVE przekaże na programy środowiskowe WWF Polska, które ratują zagrożone gatunki oraz działają na rzecz powstrzymania zmian klimatu. Środki finansowe zostaną przeznaczone na programy ochrony Bałtyku, Karpat i rzek.
„Jako grupa staramy się wytyczać nowe kierunki w dziedzinie przetwarzania surowców i ich ponownego wykorzystania. Naturalnym jest więc nasze zaangażowanie w ochronę zasobów Ziemi – z jednej strony zmniejszamy ilość odpadów na wysypiskach, z drugiej odzyskując tekstylia oszczędzamy zasoby wody niezbędne w ich produkcji.” – dodaje Agnieszka Servaas.
Projekt „ADAPTACJA” jest kontynuacją zeszłorocznej akcji „TRANSPLANTACJA”. Obie kampanie wpisują się w nurt TEXTILE UPCYCLING, którego inicjatorem jest Grupa VIVE, pierwsza na rynku marka prowadząca akcje reklamowe w segmencie odzieży używanej. Firma uruchomiła nową stronę internetową www.textileupcycling.pl, która przedstawia ideę nurtu i pokazuje dotychczasowe akcje firmy związane z art recyclingiem. Firma zachęca innych do zaangażowania się w szerzenie koncepcji Textile Upcyclingu.