Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

adidas nie chciał dopuścić do rejestracji znaku towarowego Black Lives Matter

adidas nie chciał dopuścić do rejestracji znaku towarowego Black Lives Matter
Marka adidas złożyła wniosek przeciwny do amerykańskiego urzędu ds. znaków towarowych w związku z rejestracją znaku Black Lives Matter. adidas stwierdził, że paski od BLM są zbyt podobne do charakterystycznego trójkąta. Ostatecznie wniosek został wycofany przez firmę.
O autorze
1 min czytania 2023-03-31

W listopadzie 2020 roku organizacja Black Lives Matter Global Network Foundation złożyła w amerykańskim urzędzie wniosek z prośbą o zapewnienie ochrony prawnej dla ich znaku towarowego. BLM wykorzystuje go na odzieży, torbach i gadżetach. Znak składa się z trzech żółtych pasków. 

fot. Black Lives Matter 
 

27 marca 2023 roku marka adidas złożyła sprzeciw do Amerykańskiego Biura Znaków Towarowych. Chciała w ten sposób zapobiec jego ochronie.  Wniosek uargumentowano między innymi tym, że zaproponowany wzór jest łudząco podobny do kultowego „Three-Stripe Mark”, którym firma posługuje się od 1952 roku. Ponadto, adidas dodał w oświadczeniu, że to właśnie dzięki niemu zyskali sławę oraz uznanie opinii publicznej. adidas obawiał się również, że klienci mogą uznać, iż produkty BLM są powiązane z ich marką, sponsorowane przez nią lub produkowane w tym samym miejscu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Marka adidas wycofała wniosek

Firma poinformowała w środę, 29 marca 2023 roku, że wycofa skargę, którą złożyła w Amerykańskim Biurze Znaków Towarowych. Oficjalny komunikat adidasa był krótki, a firma odmawia komentarzy i nie podaje przyczyny zmiany zdania. 

Co ciekawe, to nie pierwszy raz kiedy adidas spiera się o znak towarowy. BBC podaje, że od 2008 roku firma złożyła 90 pozwów wobec konkurencji, a w styczniu br. marka przegrała sprawę z projektantem Thomem Browne’m, w której domagała się uniemożliwienia wykorzystywania znaku z czterema paskami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS H&M może umieszczać paski na swoich ubraniach. Właśnie skończył się 24-letni spór z adidasem

H&M został posądzony przez adidasa o bezprawne wykorzystywanie charakterystycznego motywu pasków na ubraniach. Po 24 latach sporu, H&M mogło umieszczać paski na swoich ubraniach.