W listopadzie 2020 roku organizacja Black Lives Matter Global Network Foundation złożyła w amerykańskim urzędzie wniosek z prośbą o zapewnienie ochrony prawnej dla ich znaku towarowego. BLM wykorzystuje go na odzieży, torbach i gadżetach. Znak składa się z trzech żółtych pasków.
Zobacz również
fot. Black Lives Matter
27 marca 2023 roku marka adidas złożyła sprzeciw do Amerykańskiego Biura Znaków Towarowych. Chciała w ten sposób zapobiec jego ochronie. Wniosek uargumentowano między innymi tym, że zaproponowany wzór jest łudząco podobny do kultowego „Three-Stripe Mark”, którym firma posługuje się od 1952 roku. Ponadto, adidas dodał w oświadczeniu, że to właśnie dzięki niemu zyskali sławę oraz uznanie opinii publicznej. adidas obawiał się również, że klienci mogą uznać, iż produkty BLM są powiązane z ich marką, sponsorowane przez nią lub produkowane w tym samym miejscu.
Marka adidas wycofała wniosek
Firma poinformowała w środę, 29 marca 2023 roku, że wycofa skargę, którą złożyła w Amerykańskim Biurze Znaków Towarowych. Oficjalny komunikat adidasa był krótki, a firma odmawia komentarzy i nie podaje przyczyny zmiany zdania.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Co ciekawe, to nie pierwszy raz kiedy adidas spiera się o znak towarowy. BBC podaje, że od 2008 roku firma złożyła 90 pozwów wobec konkurencji, a w styczniu br. marka przegrała sprawę z projektantem Thomem Browne’m, w której domagała się uniemożliwienia wykorzystywania znaku z czterema paskami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS H&M może umieszczać paski na swoich ubraniach. Właśnie skończył się 24-letni spór z adidasem
H&M został posądzony przez adidasa o bezprawne wykorzystywanie charakterystycznego motywu pasków na ubraniach. Po 24 latach sporu, H&M mogło umieszczać paski na swoich ubraniach.