Nie każdy wie, że Reebok należał do adidasa od 2006 roku, kiedy został zakupiony przez niemieckiego giganta za za 3,8 miliarda dolarów. Wówczas plan był tak, aby wzmocnić dobrze zapowiadającą się markę i zmienić rynek produktów sportowych. Okazało się jednak, że nie udało się pogodzić interesów obu brandów, a produkty Reeboka stanowiły mniejszy udział sprzedaży Adidasa. Ostatecznym argumentem jest ten związany z postanowieniem skupienia się na rozwoju marki adidas.
– Reebok był cenioną częścią adidasa i jesteśmy wdzięczni za wkład, jaki marka i stojący za nią zespół wnieśli do naszej firmy. Wierzymy, że dzięki tej zmianie właściciela marka Reebok będzie miała dobrą pozycję do długoterminowego sukcesu – powiedział prezes adidas, Kasper Rorsted w komunikacie prasowym.
Zobacz również
Z komunikatów prasowych dowiadujemy się, że marka została sprzedana za 2,5 miliarda dolarów, co oznacza, że niemiecka firma odzieżowa straciła na całej inwestycji 1,3 miliarda dolarów.
Nowym właścicielem Reeboka będzie teraz amerykańska grupa Authentic Brands Group (ABG), do której należy m.in. Forever 21, Nautica, Volcom, a nawet magazynu Sports Illustrated. Nowy inwestor znany jest z tego, że przejmuje upadające marki i stara się dać im drugie życie, często wprowadzając je na giełdę.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Reebok ma na swoim koncie kilka ciekawych projektów. Jedną z nich jest chociażby współpraca z młodymi artystami w kampanii „Write Your Legacy”.