Niezwykły i pierwszy taki na świecie billboard, który jest częścią kampanii „Beyond the Srface” marki adidas, to w rzeczywistości akrylowy basen mieszczącym 11 500 galonów wody (co daje 163 napełnione wodą wanny), który ma 5 metrów długości i 3 metry głębokości. Dlaczego właściwie powstał? Reklamowa instalacja zachęca szczególnie kobiety do nabrania pewności siebie i zanurkowania w nim.
Nie bez znaczenia jest wybrane przez adidasa miejsce powstania basenu – według ankiety YouGov (zleconej przez adidas) zaledwie 12% kobiet w Zjednoczonych Emiratach Arabskich nie ma nic przeciwko zakładaniu stroju kąpielowego na publicznej plaży lub basenie. Respondentki podawały dwa powodu: wstyd spowodowany wyglądem swojego ciała i brak prywatności, wynikający z ich kultury. Co więcej, 59 % Emiratek w wieku 18-42 lat zgadza się, że „media tworzą nieosiągalny wizerunek ciała dla pływaczek”.
Zobacz również
Teraz decyzja o przezwyciężeniu wstydu i barier może być dla nich łatwiejsza, gdyś adidas stworzył pierwszą w historii kolekcję strojów kąpielowych z pełnym zakryciem. Tym samym marka chce oferować szerszy wybór odzieży sportowej dla kobiet na całym świecie.
– W Adidas wierzymy, że sport mogą uprawiać wszyscy. Poprzez innowacyjność, kreatywność i współpracę wprowadzamy pierwszy na świecie wodny billboard. Nasza koncepcja celebruje moc wody i jej zdolność do przeciwstawiania się ograniczeniom, przynoszenia poczucia odnowy i bezwarunkowej akceptacji – czytamy na kanałach social media marki.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Wierzymy w to, że nikomu nie należy zabraniać czerpania korzyści z przebywania w wodzie i wokół niej, stąd niedawna premiera naszej zróżnicowanej oferty produktów dla wszystkich kobiet. W ofercie jest również kolekcja Burkini – zauważa starszy dyrektor marki adidas GCC, Amrith Gopinath. – Każdy element tych strojów jest wykonany z ogromną starannością, a sam materiał nie zmniejsza zdolności do poruszania się w wodzie. – dodaje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Idea wodnego billboardu została wymyślona przez agencję reklamową Havas Middle East. Warto odnotować, że na pierwsze kąpiele w tym publicznym zdecydowali się ambasadorki adidasa – Dareen Barbar (triatlonistka po amputacji, posiadaczką tytułu rekordu Guinnessa i pierwsza saudyjska kobieta, która podbiła Mount Everest), a także Raha Moharrak.