Autorska technologia, wykorzystująca algorytmy AI, pozwala zaoszczędzić do 60 proc. emisji CO2 w kampaniach digital.
Wdrożenie działań ograniczających emisję dwutlenku węgla jest konieczną praktyką zwłaszcza w branżach, w których emisyjność rośnie w szybkim tempie, w tym m.in. reklamy cyfrowej. Z tego też powodu eksperci z zakresu digital marketingu coraz częściej poszukują narzędzi przybliżających ich działalność do neutralności węglowej.
Zobacz również
Jednym z pierwszych tego typu rozwiązań jest Q-ECO, czyli technologia pozwalająca zaoszczędzić do 60 proc. emisji CO2 w kampaniach digital, wdrożona przez specjalistów z zakresu kampanii cyfrowych platformy adQuery.
– Q-ECO stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania zgodne z zasadami społecznej odpowiedzialności i zmniejszania śladu węglowego. Nasz autorski algorytm skrupulatnie zarządza elementami kampanii, dzięki czemu skutecznie umożliwia obniżenie emisji CO2. Jesteśmy dumni z tego, że jako firma możemy inicjować ważne trendy, zwłaszcza w kontekście przybliżania firm do neutralności węglowej – mówi Marek Naruszewicz, CEO adQuery.
Świat dąży do obniżenia emisji gazów cieplarniach. Co z Polską?
Aby przeciwdziałać zmianom klimatycznym, Parlament Europejski przyjął w grudniu 2023 r. europejskie prawo o klimacie, podnoszące cel redukcji emisji gazów cieplarnianych do co najmniej 55 proc. do 2030 r. (z obecnie planowanych 40 proc.) oraz ustanawiające osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 r. jako prawnie wiążący cel. Fakt ten jest szczególnie istotny dla Polski, która – obok Niemiec i Hiszpanii – jest jednym z głównych producentów dwutlenku węgla. Jak wynika z raportu Global Carbon Project, średnia emisja CO2 na mieszkańca jest w naszym kraju wyższa niż w Chinach. Wdrażanie rozwiązań mających na celu minimalizację śladu węglowego, to dziś konieczność i odpowiedzialność każdej z generującej go branż.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Technologia Q-ECO nie tylko przynosi korzyści środowisku, ale również – w przypadku branży reklamowej – oferuje elastyczność w realizacji kampanii dla różnych grup docelowych i celów reklamodawców na każdym etapie lejka sprzedażowego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Firma adQuery zapowiada kolejne innowacyjne wdrożenia, kontynuując trend pozytywnych zmian w branży reklamy cyfrowej.
Zdjęcie główne: adquery.io