AdReport Trend Q4 – Skoda najmocniej promowaną marką samochodową w Internecie

Według danych AdReporta – systemu monitoringu reklamy reklamy online – w czwartym kwartale 2017 roku najbardziej promowaną marką samochodową była Skoda. Na jej promocję przeznaczono ponad 2,29 mln PLN.
O autorze
1 min czytania 2018-02-16

Na reklamę samochodów w sieci wydano o 700 tysięcy PLN więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku (1,6 proc. wzrost). Wyróżnienie za najciekawszą kampanię otrzymało Volvo za kampanię „Niezwykły z Natury”.

Zgodnie z danymi AdReporta w kategorii „Samochody osobowe” w ostatnim kwartale 2017 roku wyemitowano 1003 kampanie za łączną sumę 43,6 mln PLN. To o 700 tysięcy PLN więcej niż w poprzednim roku i 1,7 mln więcej niż w 2015. Wyniki pokazują, że reklamodawcy z segmentu moto stawiają na performance marketing – takich kampanii było według badania najwięcej bo aż 750, czyli prawie 75 proc. wszystkich. Pozostałe były emitowane w modelu zasięgowym oraz dedykowanym.

Trzy najbardziej promowane marki to Skoda (2,29 mln), Nissan (2,26 mln) oraz Toyota (1,85 mln).

Na kolejnych miejscach uplasowały się Renault (1,5 mln), Volkswagen (1,27 mln) oraz Mitsubishi (1,26 mln). Największą kampanią była promocja wyprzedaży samochodów Renault pt. „Oferta Mistrzów”, która łącznie pochłonęła prawie 1 mln PLN. Niewiele mniej kosztowała kampania „Nissan Micra. Zupełnie Nowy” (817 tys. PLN) oraz „Zero opłaty wstępnej” Volkswagena (779 tys. PLN). Co ciekawe część dwóch ostatnich kampanii było emitowanych przez dealerów samochodowych, a nie bezpośrednio przez producentów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zespół AdReport postanowił również przyznać Wyróżnienie za najciekawszą kampanię, które otrzymała marka Volvo za promocję modeli XC90, V40 i V60. – „Niełatwo stworzyć jednocześnie nieinwazyjne, ale przyciągające uwagę kreacje. Marketerom Volvo to się udało, dzięki przepięknym zdjęciom i minimalistycznym, estetycznym banerom. Dodatkowo wyróżnić trzeba ciekawe hasło reklamowe” – mówi Mariusz Lotter, Project Manager, AdReport.

AdReport to system monitoringu reklamy display w polskim internecie. Badanie obejmuje wszystkie znane formy reklamy display, mobile, video, mailing, wyświetlane na ponad 5 000 największych i najważniejszych polskich witryn i portali internetowych. System rejestruje codziennie kilkadziesiąt nowych kampanii reklamowych. AdReport to również baza ponad 650 000 plików, kreacji reklamowych oraz dokumentujących emisję zrzutów ekranu. AdReport jest częścią spółki Ströer Digital Media.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się