TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

AdSpend 2021 – dentsu z prognozą wydatków reklamowych w 2021 r.

Wedle danych grupy dentsu w 2021 r. globalne wydatki na reklamę wzrosną o 5,8% i osiągną poziom 579 miliardów USD. W badaniu AdSpend uwzględniono dane pochodzące z 59 krajów całego świata. Zwiększone wydatki są następstwem i rekompensatą spadku budżetów reklamowych o -8,8% w 2020 roku.
O autorze
1 min czytania 2021-02-02

W minionych latach globalny rynek reklamowy rósł od czasu kryzysu finansowego w 2009 r. średnio o 4,5% rocznie. Na podstawie badań dentsu – AdSpend 2021 – przeprowadzonych na 13 najważniejszych rynkach reklamowych z całego świata, w II kwartale 2021 r. spodziewany jest znaczny wzrost wydatków reklamowych – w porównaniu z 2020 rokiem.

– Prognozy na rok 2021 są bardzo obiecujące – globalnie wydatki na reklamę online mają wzrosnąć o 10% i po raz pierwszy ma zostać przekroczony 50% udział digitalu w torcie reklamowym. Będzie to historyczny moment dla medium, które przez dekadę prawie czterokrotnie zwiększyło partycypację w budżetach marketerów. Kluczowymi czynnikami wspomnianego wzrostu będą: social, search i wideo, których bezapelacyjnie rozwój przyspieszył COVID-19 – mówi Patrycja Kościołowska, digital strategy manager, iProspect (dentsu Polska).

Podczas, gdy I kwartał 2021 r. wzrośnie o 2% (w porównaniu rok do roku), to w II kwartale wydatki reklamowe wzrosną do 13% – w porównaniu z tym samym okresem w 2020 r., kiedy w wielu krajach wszedł w życie lockdown lub obostrzenia związane z pandemią.

Poza zmianami w wysokości wydatków, zauważalnie poszerza się rozumienie przez marketerów i odbiorców różnorodnych platform, także tych do niedawna zupełnie niepostrzeganych jako kanały sprzedaży.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Na naszych oczach social staje się platformą zakupową, na której m.in. coraz popularniejsze stają się zakupy w trakcie transmisji live, czy zakupy niemal bezpośrednio z poziomu Instagrama. Facebook ogłosił także uruchomieniu platformy Facebook Shops, która zastąpi dotychczasowe rozwiązania oferowane przez Marketplace i umożliwi małemu przedsiębiorcy otwarcie na FB i IG własnego sklepu internetowego. Pandemia wpłynęła także na wzrost wydatków na reklamę typu Paid Search. Jest to wynikiem zmian w zachowaniach konsumentów i ich naturalnym zwiększeniem zapytań o produkty, które dotychczas były dostępne tylko/także w sklepach stacjonarnych. Warto zaznaczyć, że wyszukiwarka jest niezmiennie w top3 źródeł informacji wykorzystywanych przy e-zakupach, jednocześnie stanowi jeden z najefektywniejszych kanałów digital. Za to wideo online zyskało na popularności i nadal będzie zyskiwać wraz z przedłużającą się pandemią. Zdalna praca i nauczanie spowodowały wzrost zainteresowania streamingiem, zarówno pod kątem korzystania z serwisów (np. Netflix, HBO GO), jak i transmisji live w social mediach – dodaje Kościołowska.

Pobierz raport Ad Spend 2021, aby dowiedzieć się więcej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się