Relację z pierwszego dnia konferencji możesz przeczytać tutaj >>>
Znakomitym punktem wyjścia była rozmowa przedstawicieli takich koncernów jak PepsiCo, Deliveroo czy Burger King, którzy dzielili się swoją perspektywą na temat transformacji zachodzącej w mediach społecznościowych. Marketerzy zwrócili uwagę na błąd popełniany przez wiele brandów, które chcą za wszelką cenę wpisywać się w najnowsze trendy. Jest to zjawisko szczególne widoczne w przypadku TikToka: jego użytkownicy bardzo szybko wyłapują brak autentyczności w treści dostarczanej przez niektóre marki. Dlatego bardzo ważne jest przygotowanie odpowiedniej strategii i podążanie za nią, nie do końca zawsze działając w zgodzie z tym co „na czasie”.
Zobacz również
Kolejna ważna rzecz to zrównoważony rozwój. Thomas Kolster, znany duński ekspert w tej dziedzinie podzielił się badaniami dotyczącymi tego w jaki sposób marki powinny opowiadać o wartościach, którymi się kierują. Ważna rzecz, o której warto pamiętać to fakt, że im bardziej odważne obietnice składamy konsumentom, tym mniej na poważnie są one odbierane. Dlatego tak ważne jest, aby w odpowiedni sposób dobierać komunikację. Zachodzą także istotne zmiany, jeśli chodzi o perspektywę przekazu: z brandu prezentującego wybrane wartości na brand, który mówi wprost konsumentowi w jakich zmianach zamierza go wspierać.
I wreszcie: wszyscy jesteśmy gamerami. Według badań Blizzard i Activision aż 88% użytkowników smartfonów może zostać sklasyfikowana jako osoby grające w gry: od tradycyjnych na komputerze przez konsolowe aż po różnego rodzaju aplikacje. Szczególnie ciekawy jest rozwój tych ostatnich, które bardzo często towarzyszą nam w trakcie innych czynności, między innymi oglądania czegoś na dużym ekranie – na przykład w czasie reklam. Pojawia się więc szansa dla marketerów, by przyciągnąć swoją uwagę w nieco inny sposób niż do tej pory: przez dedykowane aplikacje z grami mobilnymi, przez obecność w grach na zasadzie „obejrzyj reklamę i odbierz dodatkowe punkty” i różnego rodzaju aktywności, które włączają uwagę użytkownika na mniejszym ekranie.
Najczęściej pojawiąjącymi się słowami podczas dzisiejszych prelekcji były „zaangażowanie” oraz „autentyczność”. Biorąc pod uwagę poruszaną tematykę na AWE rzeczywiście można uznać to za pewnego rodzaju receptę na problemy z przesytem informacji, które dostarczane są do konsumentów.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing