Niespełna minutowy film „Afterwork” został w całości zrealizowany z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Jego bohaterkami są kobiety, które są uosobieniem dobrze nam znanych wirtualnych asystentek. Jak zauważają pomysłodawcy akcji, to właśnie te role są często jedynymi, w których kobiety występują w branżach technologicznych. Czas to zmienić.
„Gdybyś mi powiedział, że zostanę gwiazdą technologii, będąc asystentem… […] gwiazdy technologii nie powinny być tylko osobistymi asystentkami. Dajmy im większy głos” – słyszymy w spocie.
Zobacz również
– W Artefact jesteśmy głęboko przekonani, że AI musi odzwierciedlać różnorodność naszego społeczeństwa. Wymaga to jasnego zaangażowania: podniesienia głosu kobiet w branży technologicznej i zapewnienia im środków do rozwoju w tych zawodach. Dzięki kolektywowi Women@Artefact i projektom takim jak Afterwork robimy więcej niż tylko zwiększanie świadomości: budujemy przyszłość, w której każdy talent, kobieta czy mężczyzna, znajdzie swoje miejsce i wpływ – stwierdziła Justine Nerce, partner zarządzający Artefact.
Poza publikacją filmu krótkometrażowego kampania obejmuje również spotkania dla kobiet chcących rozwijać karierę w obszarze AI. Eventy zostały zaplanowane w siedzibach firmy Artefact i odbędą się 23 stycznia 2025 roku. Weźmie w nich udział Angela Naser, dyrektor Women In Tech France, międzynarodowej organizacji działającej na rzecz włączania dziewcząt do STEM.
Za realizację kampanii „Afterwork” odpowiada agencja kreatywna Artefact 3000.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Zdjęcie główne: YouTube
Słuchaj podcastu NowyMarketing